• Fidelis ad urnam

Tycker du att brännboll är roligt?

Jag vet inte om jag kommer från den största lilla hålan på jorden och att det beror på det. Men alla från min gamla lilla hemby verkar störtförälskade i brännboll, även nu i vuxen ålder.
    Så fort de får chansen, som på fester t.ex, så ska de spela brännboll och de håller frivilligt brännbollsturneringar med egenhopsatta lag.

Personligen så har jag alltid hatat brännboll och kan inte förstå hur man frivilligt kan spela skiten när man slipper skolans tvång.

Tycker du att brännboll är roligt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att brännboll är roligt?
  • Alvi

Jag tror jag är sjukt skadad av skolans tvång, det var ett jävla klagande på oss brudar som inte hade bollsinne...! Fy faaaan vad jag hatade brännboll i skolan, iallafall att vara i utelaget. Ställde mig altid lång ut på en kant och försökte ignorera att det var meningen att jag skulle fånga en eventuell boll.

Jag KANSKE skulle tycka det var roligt nu i vuxen ålder, men jag är för skadad sedan barndomen/tonåren....!

Fuck you, Marianne T-mark och Anders Whatever och kanske Jimpa med...!!!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Fidelis ad urnam
    Alvi skrev 2011-08-03 08:40:07 följande:
    Jag tror jag är sjukt skadad av skolans tvång, det var ett jävla klagande på oss brudar som inte hade bollsinne...! Fy faaaan vad jag hatade brännboll i skolan, iallafall att vara i utelaget. Ställde mig altid lång ut på en kant och försökte ignorera att det var meningen att jag skulle fånga en eventuell boll.

Jag KANSKE skulle tycka det var roligt nu i vuxen ålder, men jag är för skadad sedan barndomen/tonåren....!

Fuck you, Marianne T-mark och Anders Whatever och kanske Jimpa med...!!!
    Och hela grejen med att välja lag *spyr en aning*
  • La Lola

Nu har jag inte spelat på...många år men jag har alltid gillat brännboll.
    Det känns som om man inte behöver vara så jätteduktig för att kunna spela o det funkar för mig.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • straw2008

Hatar det.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • murderdoll13

Skittråkigt. Som alla andra bollsporter. Tungan ute

• viseversa

Avskyr brännboll. hatade det i skolan och hatar det än! hatar även orgentering som man också tvingades till.

• Fidelis ad urnam
    viseversa skrev 2011-08-03 08:44:49 följande:
    Avskyr brännboll. hatade det i skolan och hatar det än! hatar även orgentering som man också tvingades till.
    vi slapp orientering men tvingades på brännboll hela j-a tiden.
    Skolorna hade turneringar mot varandra inför skolavslutningar och skolan i sig hade interna turneringar stup i kvarten.
  • painfulpleasure

Jag gillade det, men bara för att jag var så j*vla bra på det. 
    I vuxen ålder är det nog bara roligt med sprit i kroppen, för själva spelet och prestationen blir ju förvrängd. 

• mliten

Det är skitkul! Både i skolan och nu efteråt, bara synd att man inte får spela så ofta numer.

• giftgrodan

Ja, men har också traumatiserats från skoltiden. Jag tyckte det värsta var att vara i innelaget, ni vet: "Nu är det giftgrodan, ställ er längre fram!". FYfan

Svar på tråden Tycker du att brännboll är roligt?