• stjärna4

Kanel vid amning!!

Bakade kanelbullar innan min lille gosse föddes.Har nu de senaste 13 dagarna ätit det när vi har fått gäster.Har nog ätit ca 2-3 st om dagen GladLäste att man ska vara försiktig med kanel när man ammar!Kan den här mängden kanel jag har ätit skada min gosse på något sätt?

• Svar på tråden Kanel vid amning!!
  • Johloo

Lugn. Hade det varit ett problem så hadde du märkt det för länge sedan. =)

• MammaTillDomFinaste

oj, de har jag missat totalt. är de inte att dom kan få utslag å ont i magen då? för små barn vet jag många som fått utslag runt munnen när dom fårr i sej mycket kanel. 

tur nog har min skrutt inte brytt sej om kanelbullarna iaf, annars har han en känslig mage som får ont av mycket! 

• stjärna4

Står att kanel är giftigt i stora mängder och kan orsaka leverskador så det är det jag undrar över med tanke på att jag har ätit rättså många bullar den senaste tiden :)

• La Lola
    stjärna4 skrev 2011-08-03 12:20:30 följande:
    Står att kanel är giftigt i stora mängder och kan orsaka leverskador så det är det jag undrar över med tanke på att jag har ätit rättså många bullar den senaste tiden :)
    Stora mängder ja...flera kilo....
    Sätter man i sig det då har man nog problem......
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MammaTillDomFinaste

okay! ja, men är de stora mängder du har ätit? jag skulle itne säga mängden i bullar som en stor mängd iaf. men om du är riktigt orolig, fråga på BVC. men jag skulle inte stressa upp mej över det, men jag anser inte att de är stora mängder helelr i att äta bullar osv.  

• vittra

Om kanelbullar vore farligt skulle det nog komma enorma rapporter om det, eller hur? Hihi

• La Lola
    vittra skrev 2011-08-03 12:45:29 följande:
    Om kanelbullar vore farligt skulle det nog komma enorma rapporter om det, eller hur? Hihi
    Exakt.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Kanel vid amning!!