• Anonym

Kirurgisk abort - komplikationer

Gjorde en kirurgisk abort för en vecka sen, samtidigt sattes en kopparspiral in. Har efter detta mått prima men fick åka in akut igår då jag började blöda något så kopiöst och stora klumpar kom ut:p
    På gyn fick de ta ut spiralen och de såg även att de fanns rester kvar efter aborten...
    Fick med mig methergin hem, ska äta 3 tabletter per dag i 3 dagar. Tog min första igår kväll. Sammanlagt har jag tagit 2 st men tycker inte ja känner av något av dem?
    Blöder gör jag inget och har inte gjort sen i natt.
    Vad är det som händer? Trodde att jag skulle börja blöda ut resterna som fanns kvar men de händer inget? Kanske jag som blandat ihop sakerna?
    Någon ska kan hjälpa???

• Svar på tråden Kirurgisk abort - komplikationer
  • Anonym

har tyvärr inget bra svar men skulle råda dig till och ringa sjukvårdsrådgivningen. Hoppas det löser sig, kram

• Anonym

Varför blev du inte skrapad om du har rester kvar? Är ju risk för infektioner om det inte kommer ut.

• Anonym (rut)

satte in en spiral i samband med en abort, åkte på värsta infektionen. hoppas det löser sig för dig T:S

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-04 03:36:33 följande:
    Varför blev du inte skrapad om du har rester kvar? Är ju risk för infektioner om det inte kommer ut.
    Det var ej mkt rester kvar enligt läkaren. skulle få en tid om en vecka för att de som jag fått ut allt på egen hand eller hur man ska säga.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-04 14:06:15 följande:
    Det var ej mkt rester kvar enligt läkaren. skulle få en tid om en vecka för att de som jag fått ut allt på egen hand eller hur man ska säga.
    Så du ska gå i 2 veckor sammanlagt med ev rester kvar? Efter en kirurgisk abort? Sa han inget om infektionsrisken?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 09:33:39 följande:
    Så du ska gå i 2 veckor sammanlagt med ev rester kvar? Efter en kirurgisk abort? Sa han inget om infektionsrisken?
    Nej han sa inget om de. :S de enda han sa va att ja inte hade mkt kvar och att de kommer säkert ut av sig själv. de va mest spiralen som krånglade och de va den de tog ut.
    nu blir jag lite orolig.. ja mår ju bra? har inte ont eller ngt..
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 10:56:46 följande:
    Nej han sa inget om de. :S de enda han sa va att ja inte hade mkt kvar och att de kommer säkert ut av sig själv. de va mest spiralen som krånglade och de va den de tog ut.
    nu blir jag lite orolig.. ja mår ju bra? har inte ont eller ngt..
    Man behöver inte känna av det direkt, det kan komma plötsligt med smärta och feber. Har du blött nått mer sen du var inne? Eller har det kommit ut några klumpar alls?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 11:01:54 följande:
    Man behöver inte känna av det direkt, det kan komma plötsligt med smärta och feber. Har du blött nått mer sen du var inne? Eller har det kommit ut några klumpar alls?
    Samma kväll som jag var inne och hade kommit hem blödde jag och de kom klumpar:P sen har ja inte blött ngt mer. Bara bruna flytningar...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 11:19:28 följande:
    Samma kväll som jag var inne och hade kommit hem blödde jag och de kom klumpar:P sen har ja inte blött ngt mer. Bara bruna flytningar...
    Har du fått tid för återbesök att kolla upp så att allt kommit ut då?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 11:31:13 följande:
    Har du fått tid för återbesök att kolla upp så att allt kommit ut då?
    Ja har en tid början av nästa vecka-
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 11:40:40 följande:
    Ja har en tid början av nästa vecka-
    Bra det. Men minsta tecken på buksmärtor eller feber så åker du in. Ok?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 11:41:59 följande:
    Bra det. Men minsta tecken på buksmärtor eller feber så åker du in.Absolut.  Ab
    Absolut. vad mer ska man hålla uppsikt ver när de gäller infektioner?? konstigt att de ej sa ngt om de.. :s
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 11:43:33 följande:
    Absolut. vad mer ska man hålla uppsikt ver när de gäller infektioner?? konstigt att de ej sa ngt om de.. :s
    Man kan reagera olika på infektioner. En del märker av det fortare, man blir hängig, känner sig trött, febrig och får frossa. Man kan även få illaluktande flytningar från underlivet. Smärtor i buken, inte nödvändigtvis i livmodern. Jag tycker det är konstigt och dåligt av dom med att inte säga något alls om infektionsrisken.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 11:53:21 följande:
    Man kan reagera olika på infektioner. En del märker av det fortare, man blir hängig, känner sig trött, febrig och får frossa. Man kan även få illaluktande flytningar från underlivet. Smärtor i buken, inte nödvändigtvis i livmodern. Jag tycker det är konstigt och dåligt av dom med att inte säga något alls om infektionsrisken.
    Ont i huvudet har ja haft sen igår men tror de beror på vädret:/  sen luktar ju aldrig flytningarna gott:P
    Jo de e konstigt tycker j me..:s
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 12:04:07 följande:
    Ont i huvudet har ja haft sen igår men tror de beror på vädret:/  sen luktar ju aldrig flytningarna gott:P
    Jo de e konstigt tycker j me..:s
    Vanliga flytningar ska inte lukta så mycket. Men börjar de lukta konstigt eller väldigt illa så kan det tyda på en infektion.

Medicinen du fick, vad var den mot?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 12:10:14 följande:
    Vanliga flytningar ska inte lukta så mycket. Men börjar de lukta konstigt eller väldigt illa så kan det tyda på en infektion.

Medicinen du fick, vad var den mot?
    mot att jag blödde när ja kom in till gynakuten..
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 12:16:30 följande:
    Ok och de skulle du ta under 3 dagar? Då har du 1 tablett kvar? Kan ju finnas risk att du börjar blöda igen imorgon då? eller ikväll
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 12:24:48 följande:
    Ok och de skulle du ta under 3 dagar? Då har du 1 tablett kvar? Kan ju finnas risk att du börjar blöda igen imorgon då? eller ikväll
    Sista kommer ja ta nu på lunchen.
    kan va mycket möjligt..:S tusan
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 12:16:30 följande:
    Men om du fick methergin så fick du ju det för att livmodern ska få lite sammandragningar och stöta ut det sista, alltså ska du ju helst blöda nu, så att det sista kommer ut.
Svar på tråden Kirurgisk abort - komplikationer