• Strawberry Mum

Någon som haft blödning i v.8 och som det trots det gått BRA för???

Har haft en blödning, igår.
    Är i v.8 nu.
    Senast jag var gravid fick jag ett ma i v.11 och en skrapning gjordes.
    Det har verkligen påverkat mig psykiskt och vart en jobbig! tid.

Nu undrar jag...är det någon som haft en blödning i ca v.8 och som det iallafall gick bra för???

Skulle behöva peppas lite, känns väldigt tungt just nu Rynkar på näsan

Jag har en tid för vul om 1 vecka.

• Svar på tråden Någon som haft blödning i v.8 och som det trots det gått BRA för???
  • humma

Japp, en kraftig blödning i v 6+3. Dock inga magkramper och blödningen avtog efter en stund.
    Detta ledde till en nu femåring med glatt och vilt humör!

Stort lycka till, jag hoppas verkligen att det går bra denna gång!

• TSmurfan

Har inte fått i vecka 8 men senare... Fick blödningar någonstans vecka 10-13 som sedan forsatte fram till vecka 30... Har idag en frisk liten tjej på snart 5 månader. Bör kanske nämna att mina blödningar var ströblödningar med bara tillräckligt för att missfärga trosor, toapapper men inga riktiga blödningar à la början av mensen... mer kanske som sista dagen av mensen.

Lycka till och håller tummarna för att allt är bra med er båda...

• MrsKnapa

Ja hade blödningar lite till o från under hela grav, dock inte haft ont!!

• SailorGirl

Jag! Det blev en Selma som är 9½ månad nu

Har blödningen slutat och var liten och utan klumpar, så är det oftast helt normalt. Man blöder ofta kring den tidpunkt då man egentligen skulle haft mens, så det kan återkomma med samma intervall som ens mencykel genom hela graviditeten. Jag läste något om att signalen inte gått fram till "alla instanser", så att kroppen inte riktigt begriper att den är gravid.

Det måste kännas jobbigt för dig nu! Själv lyckades jag ha hyfsad is i magen tills jag kom in på VUL och fick se det lilla hjärtat. Då brast det och tårarna bara forsade. Jag hade tur och bodde granne med sjukhuset och kunde gå på KKs öppna mottagning. Det känndes evighetslångt att vänta de timmar det handlade om för mig. Att gå en hel vecka hade fått mig att klättra på väggarna.

• Sanna 85

Jag fick inte en blödning i v 8 men i vecka 14 med mitt första barn.. Men det gick bra ändå:) Håller tummarna för att allt skall gå bra för dig 

• Ashley

Jag hade också en liten blödning i vecka 8.. som en strimma blod på pappret och fick ha trosskydd för blodblandad flytning resten av den dagen. Är nu i vecka 29 och lillen mår bara bra. Det ska nog gå bra för dig ska du se... jag har också gjort en skrapning efter MA i vecka 11 innan vilken jag inte hade den minsta blödningen ens en gång. Så jag tar inte detta med blod/ej som ett pålitligt tecken. 
    Lycka till! 

• Mor o Lisa

I min förra graviditet hade jag flera små blödningar fram till v10 om jag minns rätt och därefter en lite störe blödning i v14 men de gick bra! Fruktansvärt nervöst varje gång jag gick på toaletten! Den sista gången åkte jag in till gynakuten med de kunde bara konstatera att allt var bra även om de då såg att jag hade haft en blödning...

Lycka till! 

• Vårtur2010

Min svägerska hade blödningar motsvarande mens de två första månaderna, men de har en liten dotter på snart 2 år nu. Förstår hur du mår, det är jobbigt att inte veta och svårt att slappna av när man drabbats av mf/ma innan..

Lycka till och hoppas det ser bra ut på VUL

• Lottsie

Hej Cindarellan!
    Jag fick min första blödning i vecka 6. Det kom stora blodklumpar, slemhinna och en stor mängd blod. Alla var säkra på att det var ett misfall, men på UL drygt en vecka senare såg man att det fanns ett foster med hjärtaktivitet. Jag har sedan dess haft jättekraftiga blödningar med några veckors mellanrum. Har vaknat på nätterna av att sängen varit helt nerblodad och det har kommit ut blodkoagel som vägt flera hekto!

Jag har haft ont och ingenting har hjälpt! Det har varit allt från kraftig molande värk till sveda, ömhet och kramper. Varje gång jag kommit in till aktuten har vi trott att det varit kört, men den lille har varit helt oberörd och vinkat åt oss . Är nu i vecka 20 och blödningarna verkar ha avtagit. Barnet växer och mår bra.

Förklaringen jag fått är att ett blodkärl brustit i samband med att allt växer i livmodern. Ett hematom (en blodansamling) har uppstått utanför fostersäcken när blodkärlet stått och läckt. Sedan har det med jämna mellanrum tömt sig och jag har akut fått åka till gynmottagningen.

Jag har sedan tidigare varit med om ett missfall som upptäcktes på UL i vecka nio, och då anade vi ingenting. Ingen smärta, ingen blödning. Jag har lärt mig att det det inte finns några säkra symptom för vad som innebär missfall eller när barnet mår bra. Det är jättefrustrerande och om man skulle kunna dö av oro, var jag säker på att jag skulle göra detta.

Nu har jag kommit ganska långt i graviditeten och det finns fortfarande inga garantier för något. Jag kan dock känna hur den lille sparkar och det gör mig lite lugnare. Mina blödningar har i sig inte inneburit en ökad risken för missfall.

Önskar dig all lycka!
    Lottsie

• Strawberry Mum
    humma skrev 2011-08-03 13:43:50 följande:
    Japp, en kraftig blödning i v 6+3. Dock inga magkramper och blödningen avtog efter en stund.
    Detta ledde till en nu femåring med glatt och vilt humör!

Stort lycka till, jag hoppas verkligen att det går bra denna gång!
    Tackar, jag HOPPAS! också att det går bra denna gång.

Härligt att allt gick bra för er.
Svar på tråden Någon som haft blödning i v.8 och som det trots det gått BRA för???