Min man är alltid irriterad
Det senaste året har min man varit irriterad för allt och inget. Humöret pendlat mellan väldigt avvisande
till att vara omtänksam. Vi har inte haft det lätt sedan vår pojke föddes för 2,5 år sedan. Jag aldrig fått
svar på varför han varit jämt och ständigt irriterad. Ifall jag ifrågasatt hans beteende så kan man väl säga
att jag gjort hela situationen värre. När jag kom hem från jobbet så satt han framför datorn, eller prata i
mobilen....alltid upptagen av någonting. Han visade klart och tydligt att han var inte intresserad av hur
jag mår, hur min dag varit etc
Nu åkte vi på semester hos hans familj. Han satt varje kväll och dela några starköl med hans brödrar
och vänner..........tredje kvällen då jag satt med så började han säga att jag har inte snäll personlighet
och alla annat han irritera sig på mig. Hans mamma fick nys om saken och frågade mitt framför min
ansikte om min man tyckte jag var snäll etc...........och plötsligt förändrades hans ansikte till avsky då
han tittade på mig och han svarade både ja och nej nickande......till sist nej. För mig var det svaret
väldigt sårande.
Vi har haft problem pga jag anser vi ska båda ska ha lika ansvar för ekonomi, ta hand om barn och
andra saker...och min man har inte varit så samarbetsfull. Jag tycker inte jag är elak för jag ställt
krav.....det är trots allt hans barn oxå...och räkningarna är hans oxå.
Nu är vi tillbaka efter semestern....och min man blånekar allt han sagt. Spelar oförstående. Hans
mammas fråga minns han inte. Kan tillägga att han sa även att jag hade 1 år på mig att ändras
eller han skulle begära skilsmässa.
Varför vill han inte minnas allt han sagt? Ska jag bara sitta och låtsas som om allt är som vanligt?
Vad händer efter 1 år? Nu har vi inte varit hemma sålänge att jag kan se ifall hans humörproblematik
har kommit tillbaka igen eller inte. Senaste året har inte varit kul.