• Luullis

Hur ligger min bebis i magen?

De senaste två kollarna har bebis legat rätt med huvudet nedåt, men vart rörlig. Jag har kännt spakar längst upp till höger som mest. 

Nu senaste dagarna känner jag någonting hårt som putar ut långt ner till vänster, men fortfarande sparkarna längst upp till höger. Ofta samtidigt. Är rädd över att bebisen flyttat sig och lägger sig raklång. Vad kan det annars vara? En hand som trycks ut borde ju inte kännas så hårt. Vad tror ni?

Är i vecka 35 och livrädd för att bebisen ska lägga sig fel. 

• Svar på tråden Hur ligger min bebis i magen?
  • SmultronCupcake

kan vara en axel eller en armbåge fick jag det förklarat för mig då min bebis låg likadant och ha fortsatt med det, v 40 nu
    Så länge man kände någon spark/tryck upp till höger sa min bm att jag inte skulle oroa mig 

• Sushi

Hej!

Jag misstänkte att min bebis i magen ligger fel eftersom jag inte känner någon rumpa  och sparkarna kommer kraftigt upptill på bägge sidor. Ibland känner jag också sparkar mitt fram på magen. Inte alls som med mina andra två barn med andra ord. Fick denna länk, se nedan! av en mamma på familjeliv och där får du svar på hur din baby ligger i magen. Jättebra länk! om man vill hålla koll på fosterställningen som barnet har. På MVC säger dom vill mig att huvudet ligger nedåt och att barnet har sin rygg mot min ryggrad. Barnet ligger och skådar stjärnorna med huvudet framåtvänt istället för inåtvänt som det skall vara på förlossningen. Men det är bara 10 % av barnen som fortsätter att ligga fel när det väl är dag att föda, för då roterar barnet rätt för det mesta. Jag har gått in i vecka 37 nu och barnmorskorna jag pratat med säger att det inte är någon anledning till oro eftersom barnet ligger med huvudet nedåt. Jag tror det är armbågen du kanske känner? men kolla på länken nedan och se exakt hur du tror att ditt barn kan ligga;

http://www.spinningbabies.com/baby-positions/belly-mapping

• Luullis

Idag har dom flesta rörelserna känts i navelhöjd. Från itt på magen och utåt mot vänster. Kan även det vara axlar och armbågar?

Svar på tråden Hur ligger min bebis i magen?