• Anonym (undrande)

match.com / matchaffinity.com

hejsan!

undrar bara om någon vet skillnaden på match.com och matchaffinity.com.

kostar de var för sig eller man får båda om man betalar?

om de är olika, vilket rekomenderas för en tjej i 24-årsåldern?

tack tack!

• Svar på tråden match.com / matchaffinity.com
  • Anonym (undrande)

puffelipuff

• MatchÃ…sa

Hej!

Jag heter Åsa och jobbar som Community Manager på Match.com. Jag såg ditt inlägg och förstår att du vill veta mer om vad det är för skillnad på Match.com och MatchAffinity.

Match och MatchAffinity är 2 st systersidor som har lite olika upplägg. Vi har gjort detta för att försöka anpassa oss så bra som möjligt till våra medlemmar. Vissa trivs bättre på Match och andra på MatchAffinity.

Match.com är en mer traditionell dejtingsajt med en något yngre målgrupp och den har funnits sedan 2002.På Match.com kan du skicka flirtar, göra många olika sökningar utifrån en mängd olika kriterier och chatta med andra medlemmar.

MatchAffinity däremot, utgår från ett personlighetstest som du gör, och du får därefter förslag på partners som passar ihop med din personlighet. 

På MatchAffinity bestämmer du själv vem som får se ditt foto, medan på Match.com så syns ditt foto för samtliga medlemmar.

Det är ju personligt vilken man sida man gillar bäst, vissa är medlem på båda. Jag föreslår därför att du blir blir medlem på båda sajterna för att få en bättre överblick. Du kan sedan avregistrera dig på den sajten som du känner minst för, men du kan givetvis vara medlem på båda sajterna.

Du hittar mer information om Match.com genom att logga in på http://www.se.match.com
    För att komma till MatchAffinity loggar du in på vårt startsida http://www.matchaffinity.se

Har du ytterligare frågor så tveka inte att kontakta mig på asa.nicklasson@eu.match.com

Varma hälsningar!
    Åsa 

• ÄRTAN2013

Hej
    Jag kan säga att jag blir rejält sur och ser mig som rejält lurad av Match,com
    Jag betalar för en prenumeration där mina möjligheter till komunikation är rent löjligt dåliga och
    där allt går ut på att Match skall tjäna pengar... inte att det skall vara en bra sight för att
    hitta en partner..
    Direkt efter att jag blivit medlem så uppmanas jag att fylla i en profil.. som visar sig vara Match affinity. Där kommer sedan massor av mejl som jag inte kan läsa och jag uppmanas att betala för medlemsskapet...
    Syster eller bror .. det struntar jag i och hela upplägget bygger på att man skall betala alla de olika delarna för att få ett normalt medlemsskap, jmf m tex Mötesplatsen.   Skulle jag ha en prenumeration som fungerar
    på Match o syster eller bror så får man betala MINST 3-400 kronor per månad vilket är rent kriminellt för vad man får...
    Så SORRY... MINA REKOMENDATIONER FÅR NI INTE OCH JAG KOMMER ALDRIG ATT REKOMENDERA ER---- ALL SNYGG TV REKLAM TILL TROTTS.. FÖR DET ÄR VÄL DIT EN DEL AV MINA PENGAR GICK... 

• Dar
    ÄRTAN2013 skrev 2013-05-17 19:09:08 följande:
    Hej
    Jag kan säga att jag blir rejält sur och ser mig som rejält lurad av Match,com
    Jag betalar för en prenumeration där mina möjligheter till komunikation är rent löjligt dåliga och
    där allt går ut på att Match skall tjäna pengar... inte att det skall vara en bra sight för att
    hitta en partner..
    Direkt efter att jag blivit medlem så uppmanas jag att fylla i en profil.. som visar sig vara Match affinity. Där kommer sedan massor av mejl som jag inte kan läsa och jag uppmanas att betala för medlemsskapet...
    Syster eller bror .. det struntar jag i och hela upplägget bygger på att man skall betala alla de olika delarna för att få ett normalt medlemsskap, jmf m tex Mötesplatsen.   Skulle jag ha en prenumeration som fungerar
    på Match o syster eller bror så får man betala MINST 3-400 kronor per månad vilket är rent kriminellt för vad man får...
    Så SORRY... MINA REKOMENDATIONER FÅR NI INTE OCH JAG KOMMER ALDRIG ATT REKOMENDERA ER---- ALL SNYGG TV REKLAM TILL TROTTS.. FÖR DET ÄR VÄL DIT EN DEL AV MINA PENGAR GICK... 

Håller till fullo! Inte en enda mail, svar på match.kom... helt dött. Efter att man fyller i affinity-profil händer det saker... men man kommer inte åt mailen, man kan inte se bilder om man inte betalar YTTERLIGARE nästan 400 kronor. 

Har varit i olika perioder på de mest kända dejtings-siter... och match-kom tillhör till de absolut sämsta men tanke på funktioner och priset. Alltså det blir 2 ggr avgiften (matc.com + match affinity)... alltså över 700 kr/månad för att få ut någonting överhuvudtaget från siten. Siten ärt till och med sämre än grattis siten HappyPankake!!!!

Undrar om det är olika registrar på match-com och match-affinity... skulle inte förvåna mig att betalat för halva registret på den ena och för resterande på den andra. Rena bedrägeri med 7-800 kronor per månad!

D. 
  • Hejsapp

Hej, jag har bland annat dejtat på både Match och Matchaffinity och innan jag blev medlem gjorde jag en del researcht. Enligt denna <a href="http.//www.alladejtingsajter.se">sajt om nätdejting</a> ägs de två sajterna av samma företag, men till skillnad från Match är Matchaffinity är en så kallad matchmakingsida vilket innebär att sajten föreslår andra medlemmar som har en personlighet som passar ens egna (när man blir medlem får man göra ett personlighetstest). Match är en mer traditionell dejtingsida, med en vanlig sökfunktion.

Sajterna har separata medlemskap, dvs har du en prenumeration på Match och vill använda betalfunktionerna på Matchaffinity måste du skaffa en prenumeration även på den sidan. Jag tyckte Match var bättre och hade fler medlemmar än affinity.

Svar på tråden match.com / matchaffinity.com