• LHUF

Hes 6 månaders, fler som haft barn som blivit hesa?

Någon som haft mindre barn som varit hesa?

Vår son blir 6 månader idag och i kväll tycker jag att han låter väldigt hes, eller mest när han jollrar väldigt högt, de höga pipen låter hest.

Är det något man behöver oroa sig för?  Han är inte direkt förkyld nu tycker jag, men han har börjat med höga ljud senaste veckan, så det kanske är det ?

Någon som varit med om liknande med era små bebisar? 

Tilde 080319, Hugo 110203
  • Svar på tråden Hes 6 månaders, fler som haft barn som blivit hesa?
  • Barnlängtan88

Hejsan. Vår lilla tjej på 3månader va för en vecka sen jätte hes. Hon slutade nästan prata och när det kom ljud lät hon jättekonstig. Hon va inge förkyld eller besvärad annars. Pratade med sjukvårdsupplysningen och hon sa att dom kan bli hesa om dom pratar mycket som vår tjej gör:)

• Ingiz

Vår var hes både av förkylning och av att anstränga rösten.

• Ingiz

Vid olika tillfällen då inte samtidigt

• AJN

Min dotter är 5 månader nu.

Men runt 2 månader började hon skrika mer och mer för varje dag som gick, och det resulterade i att hon blev hes som en kråka.

Vi förstod inte vad som var fel, då blöja var bytt, hon var nymatad (efter att ha ammat i ca 1 timme) hon hade sovit.. vi hade busat och myst. Men ändå missnöjd.

Vi trodde att hon hade en infektion i kroppen så vi tog henne till en läkare, som tog massa prover och vägde och mätte henne. Hon hade tappat 200 g i vikt.
    De kom fram till att det var bröstmjölken som hade tagit slut och att hon skrek av hunger, så vi började ge henne ersättning och efter det försvann hennes hes-het.

Är din son som vanligt och inte har några andra besvär förutom hes-heten så är det ingen fara.

• LHUF

Tack för alla svar misstänker att det beror på att han börjat använda väldigt höga toner sista veckan och är även förbannad när det skall matas, han äter flaska men börjar avsky att ligga ned och äta. Han är lite snuvig men inte mer än vanligt. Sover som vanligt också. Får se hur länge det håller i sig helt enkelt

• Bebis i Dec 2010

Vår som har varit hes några ggr nu och han är 7 mån. Är hes just nu men jag tror det beror på att tänderna är på väg ut.

Svar på tråden Hes 6 månaders, fler som haft barn som blivit hesa?