Har så svårt för mig när det gäller att ta B-körkort :(
Jag förstår inte att det ska vara så svårt för mig att ta körkort.
Nu är jag inne på 3:e vändan. Körde upp i måndags. Kuggade. Är hemskt ledsen. Men måste berätta hur det varit så kanske någon förstår att jag är nedstämd.
Första vändan körde jag ca 50 lektioner i körskola 1-2 gånger i veckan. Resultat: Blev aldrig klar. Gav upp ett år eller så.
Andra vändan: Intensivkurs under 2 veckor. Trafikskolan tyckte att jag behövde några lektioner till. Jag körde upp ändå. Kuggade. Blev ledsen. Pengarna var dessutom slut. Gav upp i 2 år. Bildade familj. Skaffade barn.
Nu är jag som sagt inne på 3:e vändan. Ville försöka igen. Försöker nu med automat. Mitt körkorts tillstånd går ut 2012. Hittills kört i 3 veckor. Gjort av med ytterligare nästan 15000 kr redan. Trafikskolan tycker att jag är klar. Men blev så nervös så jag körde rakt ut på en väg trots väjningsplikt och kommande bilar. Inspektören fick ingripa :(
Alltså är jag helt jävla hopplös? Jag är så ledsen. Känner mig så misslyckad. Har inte pengar till att hålla på i en evighet men kan jag ge upp nu? Körskolan menar att jag är klar, att jag bara behöver hålla nerverna i styr. Men jag är ett nervvrak. Så nervös för ingenting.
Nästa upkörning är bokad om 2 veckor. Måste göra om teoriprovet innan. Hur får jag tiden att gå? Vill ha mitt körkort nu!!!
Är jag ensam om att tycka att det här med att ta körkort är ursvårt?
Har ni nåt pepp att komma med?
Sen jag började har jag tagit 100-tals lektioner. (Kan inte köra privat) Det svider!