Ondare ägglossning efter barnafödande?
Är det någon mer än jag som upplever sin ägglossning som ondare nu när ni fött barn?
Är det någon mer än jag som upplever sin ägglossning som ondare nu när ni fött barn?
Japp de tycker jag absolut man hade..
Får hoppas att de inte är ännu värre nu efter andra barnet..
//Sara med C och L
för mig är det så....andra barnet nu och ajjjjj.....hoppas dock inte på samma för dig! kram
Innan jag fick barn kände jag inte alls när jag hade äl, men nu har jag ont i flera dagar.
Har alltid hört att det ska vara tvärtom...men jag har ont, ont, ont i flera dagar!
Mensvärken ska bli bättre sägs det, men det är lite skitsamma, för nu gör nu äl ont, ont, ont!
Jag har ocksa mer ont under al nu efter barn. Mensen har alltid gjort ont bara da och da, sa aven nu...
JA JA JA JA jag har också mer ont av ÄL nu!!!
Känns som värsta mensvärken emellanåt, och det flödar också mer sekret än det gjorde förr, (äter iofsig inga p-piller nu) och när jag kissar spänner det som bara den...fler som har ont när ni kissar när ni har ÄL?
Det stämmer nog, igår hade jag ganska ont, lite som mensvärk men det var ju bara en vecka sen jag hade mens. Det måste vara det då.
Åh va skönt att höra att jag inte är ensam om detta!
Jag har oxå för märkbart större ömhet vid ägglossning och sekret så det flödar om det, hua om det blir värre vid fler ungar!
Undrar varför det känns mer efter att man fått barn..? Iböand känns det som om man producerar ägg som en hel hönsfabrik!
Nej, inget ont när jag kissar. Det sliter å drar i äggstockarna, som mensvärk ungefär...
Lioness
Jag har oxå mer "mensvärk" när jag har ÄL än när jag har mens...
Undra varför det blir så? Någon som vet? Det verkar ju inte vara helt ovanligt.
Hihi, jag kom på en fördel med det... Efter min första var det ju lättare att undvika att bli gravid, och givetvis att BLI gravid var inget problem... Vet ju exakt när man hade äl.
Alltså, det var inget problem att pricka in äl...
Har jätteont vid ÄL. Blev värre efter barnen. Fick sista barnet för 9 år sedan. Tycker nog ändå att för min del det har blivit värre med åldern. Ju äldre jag blir, ju ondare får jag.
Hade inte ont innan och har inte ont nu. Jag har nog tur
Jag har superont vid ÄL......
Yepp, har jätteont vid ägglossning, däremot har mensvärken blivit betydligt lindrigare!! Alltid nåt positivt