• Inversable

Får man ha bestick i incheckat bagage?

Nån som vet om man får det? Tycker det är bra att ha med, alltså matkniv, gaffel och sked för att köpa med sig saker från livsmedelsaffär när man är på utflykt och kunna hålla nere kostnaderna. Brukar bo i lägenhet men den här gången bor vi på hotell. Har sökt lite på nätet men inte hittat nåt bra, bara att knivar ses som vapen och att man inte får ha det med sig. Men tänkte att en matkniv kanske inte räknas som det. Nån med erfarenhet?

• Svar på tråden Får man ha bestick i incheckat bagage?
  • sosad

ja klart man få ha, men inte i handbagaget

• Inversable

Okej tack för snabbt svar, blev bara osäker med tanke på alla regler som finns och att det är ganska mycket som har ändrats. Att man inte får ha det i handbagaget förstår jag.

• p w

i incheckat bagage borde det väl inte vara något problem? Men jag vet verkligen inte. Ring till flygbolaget och fråga!
    Du kan ju alltid köpa de färgglada barn-besticken i hårdplast från Ikea och ta med. Kanske inte känns lika mycket "terrorist" över dem :) Kostar 10-20:- har jag för mig.  Skrattande

• Inversable

Tyvärr är jag sent ute har inte tänkt på detta, flyger imorgon. Annars var det en bra idé.

• p w

Oki. Det går nog bra. Det värsta som kan hända är väl att du får ta ur dem?
    Min mamma hade en gång glömt ta ur morakniven från sin rygga (handbagaget) efter svampplockning. Hon skrattade generat och lät dem slänga den. Men NEJ, den packade de in i en egen liten låda, namnade den och sen fick min mamma gott stå vid bagagebandet och vänta på sin lilla låda Cool

Trevlig resa!

• Inversable

Ja det går nog bra att checka in då, jag chansar på det får väl fråga när jag checkar in bagaget i värsta fall. Nu ska jag fixa de sista grejerna! Cool

Svar på tråden Får man ha bestick i incheckat bagage?