• Straydog

Har Wikipedia fel? Kom After Eight till Sverige först 1988?

Lägger tråden i sandlådan, men min undran är seriös. Har klara minnen av att jag åt After eight som barn innan 1988.

Vad kommer du ihåg? Jag har även för mig att konserverade päronhalvor och after eight var en klassisk 80-talsefterrätt.

Kom igen, hjälp mig bevisa att Wikipedia har fel :D

• Svar på tråden Har Wikipedia fel? Kom After Eight till Sverige först 1988?
  • Den allsmäktige

Men snälla. Man kan inte lita på Wikipedia och absolut inte använda det som källhänvisning. Gissa varför?

• Red drum

Men Wikipedia är ju skrivet av "vem-som-helst"! DU kan ju gå in och skriva att det är ett vapen från stenåldern. Snälla ta fakta från andra ställen än därifrån!

• Straydog

Jag tycker att Wikipedia är intressant, ett allmänt informationscentrum öppet för alla. Men den här tråden handlar inte om sanningshalten på Wikipedia, utan om After eight :)

• Red drum

Vad är det du inte förstår? Wikipedia är skit, det är inte fakta, det är blaha! Det borde alla veta vid det här laget! Det är inte nationalencyklopedin, det är leksaks-uppslagsverket.

• Straydog

Som sagt, det handlar om After eight, inte om Wikipedia. Starta en egen tråd om det om du vill. Låt inte alla fördomar om otrevliga Fl-kommentarer befaras nu.

• Red drum

Fast lilla vän... Första meningen i din trådstart; Har Wikipedia fel? Hur ska vi veta att du inte vill diskutera Wikipedia när du öppnar med en sån mening???

• Straydog

Kära Red drum, jag uppskattar din vänliga ton, om än att den är patroniserande. Ett steg framåt!
    Om du bara läste den första huvudsatsen så skulle det gå att göra tolkningen att det är Wikipedia som ska tolkas, men nu kom en huvudsats till och tillsammans så ger det innebörden att det är After eights Sverigepremiär som efterfrågas. Du kanske till och med har svaret på den frågan?

• susa

Så här ståre det på Nestlés hemsida: 1988 Nestlé köper Rowntree Mackintosh och varumärkena After Eight och KitKat kommer till Sverige. Nestlé Sverige övertar även säljansvaret för After Eight, Big Cat/Lion, Smarties, Toffee Crisp, och Nuts som redan säljs i Sverige av Rowntree Mackinstosh.

www.nestle-nordic.com/corporate/se/aboutNestle/history/

• Mammafröken

Men vad är det för ton här? Värsta påhoppen! Lugn och stilla kamrater! Glad

Wikipedia är en fantastisk sida, och visst kan vem som helst skriva där, det är det som är så fantastisk. Källkritik är viktig, oavsett var man hittar information. Något företag gjorde dessutom en jämförelse mellan NE och Wikipedia och hittade minst lika många tryckta fel i NE som i Wikipedia. Så var stilla med pajkastningen!

Det coola är dessutom att se hur snabbt någon korrigerar fel som "råkas" skrivas in i Wikipedia. Men nu handlade det ju inte om Wikipedias varande eller inte utan After Eight. :) Och då läste jag på Nesles sida att jorå, 1988 kom After Eight till Sverige.
    1988 Nestlé köper Rowntree Mackintosh och varumärkena After Eight och KitKat kommer till Sverige. "

Nestlé Sverige övertar även säljansvaret för After Eight, Big Cat/Lion, Smarties, Toffee Crisp, och Nuts som redan säljs i Sverige av Rowntree Mackinstosh."

Svar på tråden Har Wikipedia fel? Kom After Eight till Sverige först 1988?