Tips på att neutralisera lukter
Det här kanske låter lite knepigt men jag behöver lite hjälp. Jag och min sambo har precis köpt hus. Flyttade in förra helgen. Trivs jättebra i det nya huset. Det är jättefint och roligt att få mer utrymme. Men...när vi var och tittade på huset var jag inte gravid men det är jag nu. Och jag har blivit hemskt luktkänslig tyvärr. Jag tycker att det luktar i vårt vardagsrum. Det luktar inte illa, det är absolut ingen mögeldoft utan mer som en trädoft, typ... lite svårt att förklara. I vardagsrummet finns mycket trädetaljer och det blir inte bättre av att vi har köpt Ikeamöbler och satt där som också luktar. Finns det något sätt att neutralisera lukt på? Jag har provat att köpa en sån där lukta gott "grej" i affären men då mår jag illa av den lukten så det funkar inte. Jag är ute efter en neutral lukt.
Känner mig helt knäpp och min sambo tror att jag inbillar mig för han känner ingenting! Mina svärföräldrar har varit och hälsat på och dom kände att det luktade lite trä men inte mer än så. Dom bara log lite och antyde något om att så blir det när man är gravid. Men jag ska inte ha barn förrän i juli och jag kan ju inte gå och må dåligt av detta tills dess. Snälla, några tips någon?