Någon som jag?
Har även jag fått veta att jag har PCO. Dock förstår jag inte riktigt helt varför för att det enda som verkar vara "fel" på mig är för högt testosteron. Jag har inte fått veta att ngt annat är konstigt utan hon har sagt att det ser bra ut. Verkar inte som om jag har en massa äggblåsor heller.
Min mens är regelbunden på 26 dagar och de senaste 2 cyklerna har jag testat ägglossningstext och fått utslag och har en fas på 15 dagar innan mens.
Men vad jag hört är att även om man får utslag på de testerna så när man har PCO så kan dom ge falska utslag?
Vi är nu uppe i 9:e försöket så börjar och bli lite orolig. Har fått en tid den 18:e dock till en ny gynekolog då jag precis flyttat till en annan stad. Och nu är det semesterstängt hos min gamla och jag kan inte fixa fram mina gamla journaler så snabbt så kommer att få börjar från "noll" med den nya.
Kan tillägga att jag varit gravid en gång för 4 år sedan, gjorde dock abort då.
Vi det tillfället så åt jag faktiskt metformin och hade då gått ner 7 kg.
Nu sist jag var hos gynekologen så tyckte inte hon att jag skulle äta metformin längre då hon inte tyckte att det gav så mkt resultat.
Någon mer som "bara" har för mkt testosteron som jag och då fått höra att de har PCO?
Isåfall hur har det gått för er?