Bebisen rör sig mkt mindre nu... Vecka 37
Hej, bebisen har förut rört sig väldigt mkt, sen blev det mindre och då åkte vi in till förlosssningen och kollade, allt såg bra ut då och dom sa att det kanske bara var pga värmen, han hade rätt storlek för den vecka jg var i då, hjärtljuden var bra och det var ett bra flöde från nevelsträngen och vattenmängden var också inom det normala... Sen dess har han rört sig lite mindre men de säger att det är normalt att det blir så i den veckan och inget att oroa sig för om han rör sig mindre från o med då för allt ser ändå bra ut...
Ok, sedan dess har han rört sig mindre än innan men fortfarande flera gånger om dagen iaf och ganska hårda buffar och han har alltid svarat om ngn smekt mig på magen och sånt.
Men nu så rör han sig ännu mer sällan, typ förut kanske var fjärde timme och nu var tolfte. Kan det vara så att jag är mer upptagen nu (har dottern bara varannan vecka) eller är det så att han sover mer nu när det inte är så länge kvar?
Han svarar ju när man skakar om magen MEN det tar väldigt mkt längre tid att få ngn respons, kanske tio minuter istället för en... Och man får bara en buff tillbaka ovh sen somnar han om, men ibland vaknar han ju av sig självt ändå ovh då kan det hända att han rör sig rätt länge ibland så det borde väl inte vara ngt man ska behöva oroa sig över?
Vill inte ringa in så dom säger att jag ska komma in och kolla, kommer ju känna mig så dum då eftersom jag redan gjort det en gång...
Är det normalt att bebisen sover mer i magen mot slutet av grav?