• Anonym (Pillertrillaren)

Glömt P-piller i 3 dagar!!!

Hej, jag tog aldrig piller nr 10, 11 och 12. Borde haft "ägglossning" i går. Men i morse kom det en mensliknande blödning.
    Kan jag bli gravid trots blödningen? Hade sex dag 5 och 9. Skrattande

Konstig fråga jag vet, men hittade ingen liknande gammal tråd. Jag har regelbunden mens med 28 dagars cykel.

• Svar på tråden Glömt P-piller i 3 dagar!!!
  • Luullis

Ja du kan bli gravid trots blödningen. När ska du ha mens? (vet inte när i cykeln du är fast du skriver pillernummer)

Om 13 dagar ska mensen komma.

• Luullis
    Anonym (Pillertrillaren) skrev 2011-08-04 17:45:42 följande:
    Om 13 dagar ska mensen komma.
    Aj då, komplettera ditt skydd från och med nu. Man ska komplettera skyddet i en vecka om man missar ett piller. Jag vet inte om dom simmare du fått i dig kan överleva när du äter p-piller och missar någon dag efter samlaget... ta ett test om mensen blir sen.

Tack för svaret. jag lär återkomma med info. Solig

Ingen annan?

Funderar fortfarande på denna fråga. Men det visar sig ju med tiden så klart. Är inte ungdom direkt men har ändå inte så stor vana av p-piller. Så jag frågar er. Hur snabbt kan ett moget ägg lossna om man slutar med piller strax före ÄL? i mitt fall 2 dagar. För det mognar väl vanligtvis ett ägg (ibland fler) fast man tar piller? Och sen fick jag som sagt en blödning dagen efter förväntad "ägglossning"

• Fröken Smilla

När man äter p-piller har man väl inte ägglossning? Det är ju det som är hela grejen Men det finns nog minipiller som verkar på annat sätt.
    Jag tror inte du blivit gravid, kroppen behöver normalt sett ett tag på sig att komma igång och producera ägg som vanligt.

Men, man ska aldrig säga aldrig

Jag tog kombinerade piller. Jag tror att det mognar ägg trots p-piller men att de inte är befruktningsdugliga så att säga. För övrigt känns det som jag har riktig ägglossning nu.
    Hmm...  10 dagar utan piller nu. Kan det gå så fort tro?

• Anonym (?)

Man har varken ägglossning eller mens om man använder sig av kombinerade p-piller.
    Och absurd att säga att man har regelbunden cykel. Du har en p-piller cykel...

Däremot kan man bli gravid både om man tar dem helt korrekt och om man missar ett piller. Så rekommendationen är ju att använda annat skydd om man missat. Och ta akut-p-piller direkt om man haft samlag och då kommer på att man missat.
    Jag anser nog att det viktigaste nu är att fundera på nån p-metod som funkar bättre för dig. 
    P-stav, hormonspiral, p-ring, p-plåster är lättare att komma ihåg. Kopparspiral om du vill börja bli dig själv med din egen cykel.. OCh mens och ägglossning...
    Om du blöder nu är du förmodligen inte gravid. Men man kan ha små mensliknande blödningar och ändå vara det. Du får väl kolla upp det om ett tag..

• Anonym (?)

Alltså äter man p-piller så blöder man när man inte äter p-piller. Det är inte mens.

Tror tyvärr inte att ni förstod mig och mina frågor riktigt. Men jag tackar ödmjukast ändå. Ha det bra alla.

Svar på tråden Glömt P-piller i 3 dagar!!!