• Elvrian

Försäkra mina barn - hur har ni gjort?

Hej!

Vill veta hur ni andra gjort när det gäller barnförsäkringar? Har ni ringt erat försäkringsbolagn och tecknat första barnförsäkring eller har ni jämfört och ringt runt? Jag tycker det verkar snårigt att själv sätta sig och läsa villkor och det finstilta. Det verkar ju så att barnförsäkringar skiljer sig markant och priserna ligger runt 1000-lappen?

må gott!

// Martina

• Svar på tråden Försäkra mina barn - hur har ni gjort?
  • Blomman80

Vi valde också TryggHansa då vi båda själva haft det hela vårt liv. Har aldrig varit nåt problem med ersättningar. Känns som ett bra bolag!

• Momalicious

Vi valde Trygghansa. Mest för att vi hade en sån jobbig start med sonen (strul med amning, kolik osv) och de ringde och gjorde sedan hembesök. Känns dessutom som ett bra bolag!

• Elvrian

Hej och tack för svar!

Jag har lite dålig erfarenhet från Trygg Hansa eftersom min systers son ramlade och bröt armen i somras. Hon ringde dem och fick en orevlig dam i luren som inte alls var behjälplig. Det kanske var så att denna dam hade en dålig dag men ialla fall så fick hon prata med någon annan som var mer trevlig. Men sedan visade det sig att hennes son inte fick ett dugg i ersättning. Känns ganska dåligt tycker jag? En relativt "vanlig" olycksskada enligt mig och försäkringsbolaget ersätter inte ens kläder, cykel eller göasögon..

Nån mer som kan ge mig lite tips?

• norgesessan

Har Trygg Hansa på två och Skandia på en.

Hon måste överklaga armbrottet, det måste ju vara fel...

Eller handlade det bara om sakerna? Det vet jag inte om blir täckt av en barnförsäkring.

Trygg Hansa ville inte försäkra tvåan (var bara ett sniket forsök på att få mig att vänta med att teckna försäkring tills vid 18 månader för att dom skule släppa undan sjukdommar som kan dyka upp första året).

Han har hypotheoros (som jag inte kan stava rätt), som innebär ingenting...Därför skulle han inte få sjukdomsförsäkring alls...

Skandia tog bara undantag från sjukdommen.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Elvrian

Jag pratade nyss med henne i telefon och överklagan gjordes och inget svar ens! Får de ens göra så?

Hur som har hon bytt försäkringsbolag och rekommenderade mig besöka www.forsakringsverket.se som tydligen hjälpte henne. Jag var även inne på www.trygghansa.se och titta på villkoren och kan inte hitta något som säger att de INTE skulle ersätta skador för sveda- och värk samt ärr?

• norgesessan

Så det handlade om armen? Måste ju vara ett stort fel hos Trygg Hansa, nåt misförstånd internt..
    Klaga vidare.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • älskarlivet81
    Elvrian skrev 2011-08-04 17:55:21 följande:

Hej och tack för svar!

Jag har lite dålig erfarenhet från Trygg Hansa eftersom min systers son ramlade och bröt armen i somras. Hon ringde dem och fick en orevlig dam i luren som inte alls var behjälplig. Det kanske var så att denna dam hade en dålig dag men ialla fall så fick hon prata med någon annan som var mer trevlig. Men sedan visade det sig att hennes son inte fick ett dugg i ersättning. Känns ganska dåligt tycker jag? En relativt "vanlig" olycksskada enligt mig och försäkringsbolaget ersätter inte ens kläder, cykel eller göasögon..

Nån mer som kan ge mig lite tips?

JAg har jättebra erfarenhet av TH! Blev påkörd av en bil för några år sedan och fick allt ersatt, och då inkl min cykel som blev kvaddad.. Ett år efter olyckan hade jag fortfarande problem och fick mer ersättning då!
  • GrodanHopp

Jag själv har barnförsäkring hos Länsförsäkringar. Utan att blinka betalade dom ut 200tusen för "förstadium till MS" kommer troligen få mer senare och även få för min bipoläritet. De har även betalat ut för sjukhusvistelse.

• missnea

Jag har folksam.. Verkade jätte bra plus att vi har alla andra försäkringar där.. O dem har vart jätte bra för mig efter en knäskada.
    Nån annan som har folksam och erfarenheter av deras barnförsäkring..? För det vet jag ingenting om...

Svar på tråden Försäkra mina barn - hur har ni gjort?