• Betty Ballbreaker

Vad tycker långa killar om korta tjejer?

Jag har ett gott öga till en kille. Han är väldigt mycket över medellängd, medan jag själv är lite under medellängd. Det är helt uteslutet att vi tex skulle kunna dansa tryckare eller så, även om jag bar högklackat. Längdskillnaden är mer än 40 cm! Vad tycker ni väldigt långa killar om korta tjejer? Eller finns det nån kort tjej med lååång kille som kan dela med sig av sin erfarenhet? Givetvis inser jag att mina chanser att få till det med killen inte enbart är beroende av min längd. Men om allt annat klickar, spelar längden någon roll tycker ni?

• Svar på tråden Vad tycker långa killar om korta tjejer?
  • Snabeldrake

Hehe jag är ingen kille men på mig och min man skiljer det 32 cm Solig Jag är liten och han är så lång.

• Zezana

Skiljer 28 cm på mig & sambon, vi har inga problem med det

• UntilTheDark

Skiljer nästan 30 cm på mig och sambon, inga problem här heller. 

• Längtar nr 2

Tror inte att det spelar roll om man klickar annars. Och folk kommer säker tycka att ni bara är sååå söta. Flört

Annat var det med kommentarerna när jag träffade min man Tungan ute Han är 15 cm kortare än mig.  Kan ju säga att detta inte är något många tycker är så sött.
    Men kan ärligt säga att det är något som man aldrig tänker på. Enda gången jag lägger märket till det, eller reflekterar över det är när man ser kort på oss.
    Kan tillägga att vi är inne på 12:e året ihop.

Lycka till Solig

• TheldaZelda

Det skiljer sig 33 cm mellan mig och min sambo. Har heller inga problem med det... det är ju lite gulligt kan jag tycka. I början av vårt förhållande berättade han att han hade trott att han skulle ha en tjej som var längre. Men sådant är somsagt irrelevant då man faller pladask av kärlek.

Vi har lite roligt åt att han får ta ner saker från hyllplan jag inte når till och jag plockar upp småsaker som rullat under bordet osv. 

Lycka till med killen!    

• painfulpleasure

Jag har faktiskt bara haft långa killar tidigare. Då har längskillnaden varit 30-45 cm. Jag själv är 162 cm. 
    Nuvarande är väldigt kort i mitt tycke (182 cm). I alla fall om man jämför med de tidigare och sedan föredrar jag långa killar (över 190 cm).
    De långa killarna jag har haft tycker att det är fint med korta tjejer. Det blir lite kontrast till deras längd på något vis.

• Betty Ballbreaker

Jo, det var precis kontrasten jag tänkte på, fast inte på det viset, men det är klart att man kan se det positivt också:)

För mig innebär kontrasten att vi ser ut som den vuxne och barnet på gångbaneskylten när vi är ute och går, haha!

• Snabeldrake

Jag kände mig jätteliten förr när jag var ute och gick med mannen. Men idag tänker vi inte ens på det. Han har aldrig ens ägnat vår skillnad en tanke, bara jag som gjorde förut.

Det enda jag kan känna är liiiite jobbigt är när han diskat och ställer allt  på översta hyllan, då känner jag mig kort och måste typ hoppa upp för att få tag i skålen jag vill ha

• Insatt

Jag tror att de älskar oss. Men sen utgår jag väl från mig själv också. Är 157 cm lång och har varit ihop med 2 killar på över 190cm och är nu sambo med en karl på 190.

• Nenne666

För mig blir det rätt svårt å hitta någon som är kortare än jag...jag är inte längre än 1.54.

Har nog aldrig upplevt att en karl tycker jag är för kort/liten....har inte hört nåt iaf.
    Isf snarare tvärtom,...dom verkar ha gillat det.

Jag gillar å känna mig liten och omfamnad hos en kille och killarna jag har mött verkar ha gillat att jag är det.

Dom som inte gillar det har jag inte mött, förmodligen av den anledningen.

• Insatt
    Nenne666 skrev 2011-08-09 10:59:10 följande:
    För mig blir det rätt svårt å hitta någon som är kortare än jag...jag är inte längre än 1.54.

Har nog aldrig upplevt att en karl tycker jag är för kort/liten....har inte hört nåt iaf.
    Isf snarare tvärtom,...dom verkar ha gillat det.

Jag gillar å känna mig liten och omfamnad hos en kille och killarna jag har mött verkar ha gillat att jag är det.

Dom som inte gillar det har jag inte mött, förmodligen av den anledningen.
    Den enda kille som sagt till mig att jag var kort var en som själv hade komplex för att han var liten.
  • von Brev

Klart man kan dansa tryckare, du får bara ha huvudet lutat mot hans bröst ;)

• AW76

Åh, jag blir nästan lite avis. Det låter så mysigt att ha en låång kille att kramas med. Här skiljer det bara 6 cm, jag är 1.72 och han är 1.78. Lite trist ibland faktiskt (Ja, jag älskar min man, men man kan väl få drömma lite ibland )

• An0nym0us

Vad tycker du är kort? Jag är 168cm och brukar oftast tycka om killar över 190cm.

Det brukar oftast vara långa killar som tycker om mig och tycker om att lyfta upp mig och sånt som jag tycker är irriterande Tungan ute

Svar på tråden Vad tycker långa killar om korta tjejer?