• Anonym (Chubby)

Varför ska det vara så svårt ??

Jag är 25 och har aldrig varit med någon tjej, jag har dock försökt att dejta tjejer men det har liksom aldrig blivit något.
    Jag har inte haft tur på killfronten heller, eller tur, har väl haft chansen men faktiskt inte tagit den eftersom jag varit intresserad av tjejer. Första gången jag hade sex var förra året och det var hemskt, killen jag träffade då var jätte snäll och trevlig men det kändes som jag lurade mig själv, jag var aldrig kär i honom.

Nu är det så att jag känner en tjej sen långt tillbaka, hon är 10år äldre än mig och på senaste tiden har ja börjat känna mig atraherad av henne. Jag tycker bara det är så svårt, ska kärleken vara så här svår, ska man leva ensam hela livet för att man inte vågar ta steget.

Homo/BI sexualtitet är ju inte helt accepterat ännu och ja känner att det kommer vara folk som trycker ner en, som kommer slänga blickar och hata en för att man älskar en kvinna, och til råga på allt så är hon äldre.

Jag tänker på förhållande där kille/tjej i min vänskaps och familekrets finns ju många som har äldre pojkvänner/flickvänner så varför ska de vara så jobbigt med ett homopar.

Sjukt många tankar i luften just nu så ja kanske bara behövde prata av mig lite..

Hur visar man att man är intresserad liksom, jag är ens inte säker på att hon är gay...

• Svar på tråden Varför ska det vara så svårt ??
  • Anonym

Hej,

Nä det är inte rätt att kärlek ska vara så svårt!! Precis som du säger är det inte klokt att det inte ska vara helt accepterat att kvinna kvinna eller man man kan älska varandra.

Tyvärr har inte jag någon som helst koll på hur man går tillväga då jag som kvinna lever med en man, men jag hoppas att det löser sig för dig och att du hittar kärleken!!

Det jag tror är dock att man kanske är mer orolig för vad folk ska tycka än vad man egentligen behöver. Visst idioter finns det gått om, men de flesta accepterar nog dig för den du är och stöttar dig i det!

Om jag ska ge dig ett tips så fråga henne.. kanske så känner hon precis samma sak för dig:) Och åldern tycker jag du ska skita fullständigt i!

Lev livet och Lycka till!

• Anonym (Chubby)
    Anonym skrev 2011-08-04 23:48:54 följande:
    Hej,

Nä det är inte rätt att kärlek ska vara så svårt!! Precis som du säger är det inte klokt att det inte ska vara helt accepterat att kvinna kvinna eller man man kan älska varandra.

Tyvärr har inte jag någon som helst koll på hur man går tillväga då jag som kvinna lever med en man, men jag hoppas att det löser sig för dig och att du hittar kärleken!!

Det jag tror är dock att man kanske är mer orolig för vad folk ska tycka än vad man egentligen behöver. Visst idioter finns det gått om, men de flesta accepterar nog dig för den du är och stöttar dig i det!

Om jag ska ge dig ett tips så fråga henne.. kanske så känner hon precis samma sak för dig:) Och åldern tycker jag du ska skita fullständigt i!

Lev livet och Lycka till!
    Tack, det var snällt. Har gått och grubblat i flera dagar...
    Borde göra slag i saken och tala om för henne hur ja känner.

Jag är bara rädd att jag ska förlora vår vänskap
  • Anonym (Chubby)

Ingen mer som har tankar kring mitt dilemma...

• oväder

Gå med som medlem på fler communitys, såsom kanske på qruiser.se och försök skapa nya kontakter.

• Anonym (Chubby)

Ingen anna som tycker det är oerhört svårt...

Svar på tråden Varför ska det vara så svårt ??