Kraftig panikattack & Gravid, Hjälp!
Har försökt sova nu flera timmar och trotsa paniken men den blir bara värre
Är så otroligt rädd faktist, känns som jag ska dö och inte vakna igen

Hjälp mig/// LIvrädd
Varför skriva här? Jag är till och med förvånad över att du klarar av det om du har en panikattack. Jag hade aldrig gjort det förr när jag mådde så dåligt.
Ring psykakuten istället!
Sen vet jag inte om det finns någon psykakut här heller faktist eller något nummer till ett sådant
Äter du någon medicin? Jag får panikattaker och under min förra graviditet var BM mycket noga med att jag måste fortsätta med min medicin. Hon menade att stressen under attackerna skadar barnet mer än medicinen. Hoppas det löser sig för dig?
Styrkekram
Vad jag vet är SSRI inte så farligt vid en graviditet (i alla fall de första månaderna).
Har du inget som brukar lugna dig vid panikångest? Jag tycker att musik lugnar en del.
Jag finner en sorts ro i att bara ligga och då och då röra på en kroppsdel (för att känna att jag fortfarande har kontroll över kroppen). I övrigt brukar jag försöka låta kroppen ta över och andas åt mig - jag försöker hitta tilltron till att min kropp VILL andas och kommer att göra oavsett vad jag gör. Jag tar ett andetag i taget och konstaterar att "jaha, jag överlevde även detta andetag."
På något sätt går det ut på att släppa kontrollen (förutom lite viftande på en fot ibland, man kan ju inte släppa HELT , he, he *ler åt mig själv*). När jag släppt taget upptäcker jag ju att kroppen kan ta hand om sig själv och då finner jag till slut lite ro.
Hoppas det släpper!
Kram!