Fönster-gardiner och hindra insyn?
Hej ! Behöver lite hjälp nu när det står helt still i huvudet. Vi håller på att flytta till en ny (hyres)lägenhet och den ligger på andra våningen och är genomgående. Vet inte riktigt hur mycket solen brukar lysa in och vart den lyser mest och så eftersom den inte är så vanlig vid den här tiden på året.
Vardagsrummet vetter mot en parkering. Fönstret är inklusive balkongdörren hela 271 cm. Det finns persienner i fönstrerna som är trasiga (vi ska laga dem så småningom), fast i balkongdörren funkar persiennerna. Vardagsrummet är blått. Vill att det ska finnas möjlighet att stänga ute sol och släppa in ljus. Gardiner ska det ju också vara.
Köket ligger jämte vardagsrummet och vita tapeter med smala blå ränder på. Fönstret där är 140 cm brett och vetter mot samma parkering. Fönstret är två delat, en större och en smalare del som går att öppna separat. I den större delen av fönstret finns det persienner som också är rätt trasiga. Vet inte alls hur jag vill ha det där, förutom att det ska finnas gardiner av något slag.
Sovrum ligger på andra sidan och vetter mot inte så mycket, men det ligger en gång utanför och det blir nog en del insyn i sovrummet. Sovrummets fönster har samma mått som köket, dvs. 140 brett och ser likadant ut med det tvådelade fönstret. Tapeterna i sovrummet är gröna. Det finns inga persienner i sovrummet. Jag vill ha något som hindrar insyn där dygnet runt, men ändå på dagtid släpper in ljus. Gardiner också naturligtvis.
Arbetsrummet ligger jämte sovrummet och vetter mot samma utsikt, dock lite högre upp. Arbetsrummet är mörkt gul i tapeterna. Samma fönsterbredd som i kök och sovrum, dvs. 140 cm. Där måste det ju också finnas något som hindrar ljuset, men också släpper in det. Lider av samma persiennsjuka som i övriga fönster, alltså trasiga . Gardiner ska också finnas där naturligtvis.
Har lagt in bilder i galleriet, men eftersom jag tagit bort utsikten så ser bilderna lite mysko ut . Hoppas någon orkat läsa hit och att de vill hjälpa oss!