• MarKatta76

När började ni fundera på namn till bäbisen, handla barnkläder och sånt?

Jag är i vecka 12, går in i vecka 13 på onsdag. Jag vill gärna börja tänka på namn och dona litegrann med kläder till barnet, men vet inte om jag vågar det ännu. Jag är lite skrockfull...Men när ska man göra det? När började ni andra planera på allvar inför erat liv med erat barn?

• Svar på tråden När började ni fundera på namn till bäbisen, handla barnkläder och sånt?
  • Anonym

vi har valt namn utan att ens försöka bli med barn :)

men efter vecka 12 behövder du nog itne oroa dig :) 

• Anonym

Va nog i vecka 18 ca tror jag... Berodde nog mest på att jag inte fattade på riktigt att jag var på tjocken förrän sparkarna kändes ordentligt! =)=)
    Men då körde jag allt på en gång. Vagn, säng, Ullared ;P och massa massa annat... Hehe.

• MarKatta76
    Anonym skrev 2011-08-05 17:24:02 följande:
    vi har valt namn utan att ens försöka bli med barn :)

men efter vecka 12 behövder du nog itne oroa dig :) 
    ;) Oki, ja jag har ett par förslag sedan jag var yngre som även min sambo gillar..;)
  • MarKatta76
    Anonym skrev 2011-08-05 17:26:13 följande:
    Va nog i vecka 18 ca tror jag... Berodde nog mest på att jag inte fattade på riktigt att jag var på tjocken förrän sparkarna kändes ordentligt! =)=)
    Men då körde jag allt på en gång. Vagn, säng, Ullared ;P och massa massa annat... Hehe.
    Ja den känslan har väl jag också, att det känns lite overkligt..;) Jag har fortfarande en massa jobbiga (men jag står ut för jag vet vad som KOMMER<3) symptom men kan ändå känna så;) Ser fram emot ul!:) Har sett bäsen en gång i vecka 9 och skall göra ett ul vecka 14, längtar dit:)
  • stoltmamma87

jag har aldrig köpt ngt före vecka 20, men det beror nog mest på att min första graviditet slutade med missfall i v 12. nu väntar jag mitt 3e barn och är i v 34. köpte vagn och säng för en månad sen och inhandlade lite kläder för 2veckor sen. förra helgen inhandlade lite bäddset, nappflaskor o sånt.

jag tycker man kan inhandla saker när man känner för det. man går ju inte o tänker att köper jag nu så kanske jag får missfall.

namn började vi fundera på ganska tidigt för det är ju så himla roligt att kika runt på massa namn. denna gången vet vi dock ej. tjejnamn bestämt men ej pojknamn

stort grattis och lycka till!!

• Christi38

Vi började med en namnförslagslista runt vecka 9-12 tror jag, både pojk och flick, sen fick vi efter ett MKP i vecka 14 veta vilket kön det var så sen har vi fortsatt bygga på pojklistan bara :) Jag satte som en mental gräns att vänta till efter sommarsemestern nu med att börja shoppa kläder och annat, så vi började handla kläder för två veckor sedan bara, jag är nu i slutet av vecka 27. Och så har vi tittat och testat lite barnvagnar och så, vi tänker beställa vagn nu under augusti, även spjälsäng, skötbord etc så man har sånt klart, rätt var det är så är man så stor och otymplig kanske att det blir mer besvärligt, så då är det ju skönt att ha det mesta sånt "stort" klart.... och sen en dag så är det ju dags och  Parvel är här Hjärta

• älskarlivet81

Vi hade något namnförslag redan innan jag blev gravid! Köpte något litet när vi gjort vul och allt såg bra ut, sen handlade vi något efter det "riktiga" ultraljudet.

• heartems

Jag är i vecka 23 och vi har det mesta klart redan! Säng, skötbord, vagn, kläder och lite till. Men det mesta har vi faktiskt fått :) Namn är också klart!

• aaaaa

Namn, kanske funderade lite, men inget definitivt förrän 1-2 månader efter födelsen.
    Kläder, nåt smått v 12, lite mer runt v 20, vagn lite senare ...
    Säng blev efter födelsen, sov i vagnliften i början.

• Anonym

jag skulle vilja ha det viktiga klart tills v 26 då jag själv e född :)

• Anonym

jag är gravid i vecka 6
    namn är i stort sett klart, om det inte blir helgalet med hur ungen ser ut =) Anton eller Stina
    kläder - har en del kvar från när mina båda söner var små, köper mer när bebisen är ute
    säng - behövs för vår blev fuktskadad vid översvämning i förrådet, men det väntar vi med till vecka 25-30 skulle jag tro
    vagn - har vi sparat 

så vi har det mesta klart redan, men det blir ju så med småsyskon =)  

Svar på tråden När började ni fundera på namn till bäbisen, handla barnkläder och sånt?