• Alvöra

Allt smakar och luktar skit! Vad kan/kunde du käka i början?

I morgon går jag in i v9 och nu har jag levt på nyponsoppa, yoghurt och havrekex i snart en månad. Kilona rasar och jag blir snart galen av att vara megaillamående dygnet runt... Jag kan knappt gå ut i köket, för 3/5 ggr så blir det snabba ryck in på toa och spy. jaja, jag ska nog klara mig. Hade det precis likadant förra graviditeten. Men då var min man inte på andra sidan jorden...

Iallafall.... Jag är närmare desperat efter nått nytt att knapra på!! Drömmer inspiration tack!

(Jag hänvänder mig till er som hade/har det som jag..)
    Vad kan/kunde du äta!? 

Alla ni som bara vill vara snälla och komma me tips utan att veta vad jag snackar om, låt bli

Och ni som kunde käka allt och hade det bra eller vill rekomendera postafen eller annan medicin, låt bli

• Svar på tråden Allt smakar och luktar skit! Vad kan/kunde du käka i början?
  • bustösen

jag hade jättebesvärligt illamående med kräkningar med min äldsta son, då hjälpte grönsaker, ibland åt jag dom råa ibland kokade jag dom i ganska mkt salt en liten stund bara så att de fortfarande var knapriga, morötter och broccoli var favoriter. 

men det är ju så individuellt vad man gillar och inte, hoppas du snart kan variera dig lite mer i din kost =)  

• stjierna

Sushi!! Min räddning de första tre månaderna. Tydligen är ingefära o ris även bra mot illamåendet ;)

• tekoppen

Äpplen, i stora mängder blev det när jag var så illamående. Började alltid dagen med ett par kex innan jag klev upp ur sängen. Sedan tuggade jag frenetiskt äpplen på bussresan till jobbet. Rårivna morötter var oxå gott.

• 3 hjärtan

Minimorötter.... ett kort tag funkade färska frallor med smör och ost, ett tag funkade bakpotatis med bara smör.... färskpressad apelsinjuice levde jag på helt under ett par veckors tid när INGET gick att stoppa i munnen.... det var dock tvunget att vara alldeles färskpressat... inget färdigköpt. Lukta på ingefära kunde dämpa för stunden. Salt lakrits också för stunden...

Hur länge höll extremillamåendet i sig för dig förra gången? För mig har det varit i 16 veckor (slutade dock inte spy förrän v 23) andra gången först när graviditeten tog slut (v 23).  

• Edalia

med två graviditeter som tett sig ganska lika med illamående och kräkningar hela graviditeterna så har båda gångerna Apelsinjuice, frukt som legat i kylen och blivit kall och potatis med smör gått ner i början iaf

Loka med smak hjälpte lite denna gången också.

• aaaaa

Oboy gjord på 3% mjölken ... så gick jag bara ner lite ...

• Myran 08

Bollnäs fil och mussli var det ända jag kunde äta med båda barnen. 

• silvermåne

jag käkade keldas tomatsoppa pch rostad brödnär jag mådde illa

Den som är allas vän är ingens.
  • Alvöra
    3 hjärtan skrev 2011-08-05 19:56:35 följande:
    Minimorötter.... ett kort tag funkade färska frallor med smör och ost, ett tag funkade bakpotatis med bara smör.... färskpressad apelsinjuice levde jag på helt under ett par veckors tid när INGET gick att stoppa i munnen.... det var dock tvunget att vara alldeles färskpressat... inget färdigköpt. Lukta på ingefära kunde dämpa för stunden. Salt lakrits också för stunden...

Hur länge höll extremillamåendet i sig för dig förra gången? För mig har det varit i 16 veckor (slutade dock inte spy förrän v 23) andra gången först när graviditeten tog slut (v 23).  
    iiiih!! jag hoppas inte det varar så länge! så är jag bara skinn och ben...!!
    Det varade från v.6 till 12 sist, så då ligger jag verkligen i lä..
    Usch det måste verkligen ha varit helt förfärligt att gå med det så länge!! Jag gick ner 4kg sist. Jag ska till läkaren på måndag så då får jag se hur mycket jag har gått ner denna gången... Du måste ju ha gått ner hur mycket som helst!
  • Empiiis

Första 2 månaderna när illamåendet kom så levde jag på  coca cola.. dock bara 2 stora glas per dag. Mådde så illa att jag inte kkunde röra mig och sambon fick bära mig till toan för att kissa. Hinken höll han i andra handen. Rasade 14kg på 2 månader. Sen kunde jag knapra  någon morot ibland men sen upptäcktejag pizzasallad. Pizzasalladen gick nästan alltid ner och var inte så överdrivet äcklig att spy upp. När jag började med lergigan comp och lergigan kunde jag få ner kall mat och saft.

Svar på tråden Allt smakar och luktar skit! Vad kan/kunde du käka i början?