• Alexandra A

Present till gravid.

Jag behöver tips på en present till en gravid kvinna. Trots att jag nyligen var gravid själv kan jag inte komma på nåt.. nu kan jag bara komma på saker till bebisen och eftersom den gravida i fråga fyller år strax efter bf så kan dom sakerna få vänta tills då. Ge mig massor av bra tips!!

• Svar på tråden Present till gravid.
  • Miss Upsey Daisey

saker som hon kan pyssla om sig själv med!

Tycker man är så upptagen av att själv tänka på magen o vad som komma skall att man "glömmer bort" sig själv lite...

kanske badsalt o såna saker?

• Elinore

saker som hon kan ha glädje av men kanske inte unnar sig själv? finare badskum, fina tvålar, inpackningar, dyrare schampo och balsam?ansiktsinpackning? presentkotrt på tex kicks? eller gör en egen korg med en massa godsaker i..knäck, kola, choklad eller hemmagjord saft???

• Elinore

L I N D A hehe....samma ideér..

• Skusan

Skön bodylotion alternativt andra kroppsprodukter... Ett presentkort dit hon går och klipper sig, biocheckar... Hmmm det står lite still nu... Försöker komma på vad jag själv skulle vilja ha .

• Uskus

Jag fick ett paket från bodyshop med gravidgrejer. Fotgrejer (jätteskönt) och magstick och sånt. Blev jätteglad då jag av alla andra på min födelsedag fick gravid/mamma böcker!

• Tessy

Böcker!
    En fuskmammas bekännelser- det första året av Hillivi Wahl
    Hemma hos Martin av Martina Haag

• Alexandra A

Allt det där är saker som jag skulle ha gillat, men jag är tveksam om hon skulle det. Hon är inte så "tjejig" av sig (eller hur man ska säga), jag tror inte hon bryr sig om vilket schampo hon använder osv... Det är inte jag som ska ge presenten heller, det är min bror (det är hans fru) och han frågade mig om tips (och jag kom inte på nåt så jag frågar er )

• Beppan812

kanske ett present kort på massage för gravida

• Skusan

Presentkort på kläder... Musik, dvd, torktumlare... (min drömpresent ) Nej jag vette katten.. Vad har hon för intressen?

• Alexandra A

Hon är en utemänniska. Har aldrig smink eller smycken. Men en fotmassage eller en klippning kanske är en bra idé... Vad mycket bra tips ni kommer med... jag vill ha allt ni föreslår

• Supermummy

Jag säger också böcker!

"Barnliv" av Catarina Janusch Rekommenderas!!!

"På smällen" (kommer inte ihåg författarnas namn)

"Hemma hos" av martina Haag

• sofiolia

- Vetekudde (sån man värmer i micron) mot ond rygg, te x
    - Bok: På smällen - från A till Bebis, av Ann Söderlund och Hannah Rosander
    - Fin dagbok att skriva ner minnen av graviditeten i
    - Avslappningsskiva

• paddan83

presentkort på massage och en barnvakt... det skulle jag uppskatta, särskillt om man inte fått så mycket sömn den första tiden.

• JFL

Present med humor:
    En kudde att lägga bakom ryggen och en klocka att ringa i så att maken/sambon/pappan kan springa och hämta det hon behöver

• johandra

Får jag fråga varför presenterna till henne skulle vara annorlunda bara för att hon e gravid???

Hon e väl fortfarande en egen person??

Tycker det e lite trist att allt måste handla om bebisen bara, man slutar ju inte existera som individ bara för att man skaffar barn..

Ville inget elakt med detta inlägg utan undrade bara...

/lillalillajag v29

• eldoona

En sån där billig plastpall från ikea att ha i duschen så att hon kan sitta ner när hon duschar. Köpte en sån för typ 49 spänn och den har verkligen betalat sig. Toppen om man inte har badkar

• ökenblomman

En rolig DVD-film att titta på de kvällar när man är för trött att orka göra nåt.

• Alexandra A

lillalillajag: hon får väl andra presenter av min bror också gissar jag, men han ville ha nåt med anknytning till att hon är gravid.

• terran

Hejsan,

Idag när jag var inne hos Victorins (smyckesbutik) så såg jag något som jag ville ha. Ett halsband med ett häng där det står Gravid. Å, vad jag ville ha ett sådant, men jag frågade alldrig vad det kostade.
    Det är svårt med presenter.

Terese

Svar på tråden Present till gravid.