• Anonym

få bort personuppgifter på nätet

Hejsan. jag undrar om man kan få de uppgifter som ligger ute om en på nätet (tex ratsit) raderat på nåt sätt? jag tänker då på civilstånd adress och företag man har/haft.

• Svar på tråden få bort personuppgifter på nätet
  • Anonym

Ratsit får sina uppgifter från folkbokföringen och alla över 16 finns med där om man inte har skyddad adress så det är nog mer eller mindre hopplöst att få bort.... alla kan ju ändå ringa till skattemyndigheten och få samma uppgifter....

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 22:06:43 följande:
    Ratsit får sina uppgifter från folkbokföringen och alla över 16 finns med där om man inte har skyddad adress så det är nog mer eller mindre hopplöst att få bort.... alla kan ju ändå ringa till skattemyndigheten och få samma uppgifter....
    ja okej. jag tycker det är lite obehagligt att folk kan kolla upp vem man är gift med och vilket företag man äger/har ägt. jag vill inte att vissa jag känner ska kunna veta det.
  • Sweet life
    Anonym skrev 2011-08-05 22:10:40 följande:
    ja okej. jag tycker det är lite obehagligt att folk kan kolla upp vem man är gift med och vilket företag man äger/har ägt. jag vill inte att vissa jag känner ska kunna veta det.
    Tyvärr är Sverige ett väldigt öppet samhälle.. Bara att ringa skatteverket å få reda på allt man vill veta...
  • Anonym (()

Min sambo blev av med sin identitet. Han ringde skattemyndigheten och ficj sin egen riktiga identitet skyddad. Han ringde även många andra ställen bla soliditet.. Han fick även sitt pers nr skyddat så att han inte kunde köpa eller beställa saker online.

Men allt detta av uppvisande av polisrapporter. Jag ringde bla eniro och hitta o fick bort honom därifrån. Men som sagt, det måste ha hänt något med din identitet för att du ska få ta bort den. ganska krångligt. 

Svar på tråden få bort personuppgifter på nätet