Ni som gjort RUL på SÄS i Borås?!
Har ni fått veta ert barns kön (om ni bad om det) ?
Vi vill gärna veta & undrar hur pass "pigga" de är på att berätta det där?!
Har ni fått veta ert barns kön (om ni bad om det) ?
Vi vill gärna veta & undrar hur pass "pigga" de är på att berätta det där?!
Vi gjorde vårt där, men vi frågade aldrig efter könet. Är det inte lite tidigt att kolla kön då? Har för mig att de inte gör det innan framåt v.25 som tidigast för att vara mer säkra på sin sak...
Däremot så fick vi göra tillväxt-ul i v.33 och då säger läkaren rakt ut utan att vi frågat "och det är en pojke"... vi blev helt paffa!
Nu har du säkert vart på RUL redan, men det beror helt på BM. En del är "generösa" med det och andra vill inte för det inte är medicinskt betingat.... Och ibland kan man helt enkelt inte se
Jag frågade på Kub-ul i förra veckan om de berättar vilket kön det är på rul. Läkaren sa att de gör det om de ser tydligt vilket kön det är och föräldrarna vill veta. Eftersom ul görs så sent nu så får de berätta. De har tydligen haft ett fall i Borås på 80-talet där föräldrarna gjort abort pga kön och därför varit väldigt hårda med att inte säga det tidigare. Men numer så får man reda på det om man vill.
Ja, dom har varit väldigt snåla med att säga könet på Borås. Har varit på massa ul där men dom har aldrig velat säga.
Men denna gången så frågade vi när vi först var på RUL, då tittade hon men då låg bebisen med benen i kors hela tiden så hon kunde inte säga.
Sen var jag några veckor senare på ett UL för att kolla bebisen och då frågade vi o då kollade hon o kunde säga var det var.
Var så himla chockad att det inte alls var något nekande om det. Min bm sa då att dom har ändrat det där nu, vill man som förälder veta, så ska dom säga, om dom kan se vad det är.