MAngo???
Är det någon som vet om man kan äta en mogen mango?
Jag har hört att förr så åt man omogen mango för att framkalla missfall ( visste inte det)
Nu har jag mango liggandes hemma, mogna vågar jag äta dem eller???
Är det någon som vet om man kan äta en mogen mango?
Jag har hört att förr så åt man omogen mango för att framkalla missfall ( visste inte det)
Nu har jag mango liggandes hemma, mogna vågar jag äta dem eller???
? Varför skulle en mago framkalla missfall? Det har jag aldrig hört.
Mango är väl nyttigt!
Tänk va många sydamerikaner som föds, där växer det mango på varje träd o det ingår i många rätter!
Jag ahr inte härt om några frukter som skulle framkalla missfall, däremot kan det ju vara gifter i. Ex. fisk som innehåller höga halter av nåt, men man får ju inte missfall för att man ätit en laxbit ex.
kram
Jo,mango måste vara farligt! Nä, det är lugnt!
Jag käkade omogen mango runt vecka 23 och min bebis är kvar i magen...
är nog ingen fara, mumsa på du...
Oj, oj, då ska jag kanske vara glad att jag ær ænda framme i v.32 eftersom jag proppat i mig mango under børjan av min graviditet.
Tro inte på allt du hør och læser, æt dina mangos och njut.
Om du har läst Livsmedelsverkets kostråd så har du säkert sett att
de uppmuntrar till att äta frukt och grönsaker.
Det finns inga frukter som är skadliga att äta när man är gravid,
det du har hört är nån gammal skröna bara....
Mumsa på!
det finns samma skrönor om massor med olika frukter och så...
tex ananas
och alla skrönor är helt tagnar ur luften - det finns inget som kan stämma med dom...
Jag har också läst att man ska undvika mango. Det var på en amerikansk "fråga doktorn"-sajt. Säkert inte alls tillförlitlig men det stod så i alla fall.
Inte sant ens i USA.
Här är en länk om historiken
www.hsph.harvard.edu/Organizations/healthnet/SAsia/forums/Nutrition/Nutrition/6BELIEFS.HTM
Enligt denna tro är även fisk kött ögg vitlök osv tabu... Bara humbug mao
Tack snälla alla gulliga tjejeer ni är helt fantastiska.
Kram
Mango har väl inte funnits i Sverige så länge så när var "förr"?
Min akuptör (och likaså barmorska) sa att man i Indien frossar i mango för att framkalla missfall). Det betyder inte att det är fungerar, och ett normalt intag kan ju inte heller vara skadligt.
Men det varkar ju i alla fall vara en skröna som härstammar från de länder som odlar mango.
Jag har ätit mango i stort sett varje dag *älskar* mango. Min pojke mår prima.