• NoTjaf­s
    Äldre 5 Aug 23:01
    3178 visningar
    5 svar
    5
    3178

    Singel som längtat efter barn i 6 år

    Jag kan älta det här hur många gånger som helst, men blir inte klok...

    Jag är alltså singel och har barnlängtan. Dejtar men har svårt att hitta rätt kille. Jag är inte mer kräsen än någon annan, vill ju bara träffa någon som det klickar med.

    Har funderat på att skaffa barn med en kompis, tvinga mig själv att "nöja mig" med någon jag egentligen inte har rätt känslor för (vilket alltid slutar illa såklart) eller försökt intala mig själv att  det kanske inte är meningen att jag ska ha barn.
    Men jag vill ju så hjärtans gärna!  

    Vet inte vad jag ville ha sagt med detta, kanske bara behöver lite stöd och tröst.     

  • Svar på tråden Singel som längtat efter barn i 6 år
  • Äldre 6 Aug 08:07
    #1

    Hej
    Jag gjorde barn genom donation, tiden började bli knapp för mig och hittade inte rätt heller. Även om man skulle hitta en partner man trivs med så är det ju inte säkert att den vill ha barn. De flesta i min ålder har ju redan barn sen tidigare. Är nu mamma till en son på 3 månader och det går hur bra som helst. Det är självklart att det är jobbigt ibland för man är ju just själv  om allt men man klarar det finemang!

  • Äldre 6 Aug 08:08
    #2

    Kontakta en klinik i Danmark.

  • NoTjaf­s
    Äldre 6 Aug 14:14
    #3
    gotaland skrev 2011-08-06 08:07:15 följande:
    Hej
    Jag gjorde barn genom donation, tiden började bli knapp för mig och hittade inte rätt heller. Även om man skulle hitta en partner man trivs med så är det ju inte säkert att den vill ha barn. De flesta i min ålder har ju redan barn sen tidigare. Är nu mamma till en son på 3 månader och det går hur bra som helst. Det är självklart att det är jobbigt ibland för man är ju just själv  om allt men man klarar det finemang!

    Det har funkat bra för dig att vara ensamstående mamma alltså? Hade du någon med som stöd vid förlossning mm? 

    Jag har även ganska dålig ekonomi just nu, vilket hindrar mig från att skaffa barn, vill inte att bebisen ska bli lidande. Så det är väl bara att vänta antar jag...  
  • Äldre 7 Aug 11:10
    #4

    Hej igen
    Ja det har funkat utmärkt, inga problem. Det jag kan känna är att ibland man vill ha lite egentid som man oftast får när partnern kommer hem efter jobbet. Jag är ju alltid med min son Tungan ute  (nu är det inget big problem) men får väl skaffa någon barnvakt el föräldrar el så småningom. Han är ju så liten nu så man vill inte lämna bort honom heller några längre stunder.

    Det är klart att man vill ju ha någon form av ekonomi när man skaffar barn och lite säkerhet så men när de är så små är det inga stora kostnader för nåt tycker jag. Mycket kan man köpa på blocket el kanske få från vänner o bekanta. De växer så fort så jag förstår inte varför folk kastar ut pengar på nya dyra barnkläder som de kan ha några veckor sen är det för litet.

    Förlossningen genomförde jag helt själv, heller inga problem. Skulle faktiskt tyckt det varit jobbigare att ha någon med mig, konstigt nog. Det berodde nog på att när jag väl kom in så gick det ganska fort och det gjorte inte speciellt ont heller, klart det kändes men det var ju inte så man skrek aj el så. Men det är olika. Jag hade tur. (jag som var livrädd för förlossningen innan) Det gör ondare att slå i tån i tröskeln faktiskt om man nu skulle förlänga smärtan i tån) Personalen var ju jättegulliga, de tyckte nog jag var lite konstig för jag satt och läste Damernas värld mellan värkarna och det var första gången de sett någon göra det Flört

  • SexyMa­nn
    Äldre 13 May 08:54
    #5

    NOTJAFS finns en kille här för dig ...bor i sthlm /sexyMann

Svar på tråden Singel som längtat efter barn i 6 år