• MaLi81

Nån som fått Ferinject?

Mitt hb har sjunkit till 88 och jag har inga depåer att ta av så nu har läkaren starkt rekommenderat att jag ska få Ferinject. Han påpekade att han bara kan rekommendera det eftersom det kostar 2000 kr. Antar dock att det inte blir så dyrt?..tänkte på högkostnadsskyddet, nån som vet? 

Det konstiga är att när värdet låg på runt 100 så mådde jag askasst.. nu känner jag mig piggare, kan ju vara att jag helt enkelt har vant mig. Men först nu vill han att jag ska ta detta dropp.. Ja jag vet att det är bra inför förlossningen pga ev komplikationer mm.. men känns ändå ganska onödigt nu..jag mår ju ganska ok.. Går in i vecka 38 imorron.

Ni som fått Ferinject, kan inte ni berätta era erfarenheter? Hur snabbt märkte ni skillnad mm..

Älskar min lilla Lowa mest av allt!!
  • Svar på tråden Nån som fått Ferinject?
  • MaLi81

*puff*

• DuJag

Undrar också då jag är i samma sits som du! V39+3 idag. BM tycker att igångsättning vore det bästa. Men läkaren säger nej och tycker vi ska vänta.
    Jag har dock en hemsk huvudvärk pga järnbristen. :(

• MaLi81

Igångsättning skulle inte jag tacka nej till, men det är pga att förra förlossningen gick så hemskt fort. Men igångsättning pga lågt hb gör de tydligen inte =( Vad ligger ditt värde på? Blir det Ferinjekt för dig? Jag ska få en dos på torsdag. 

• DuJag

Jag anser mig inte ha råd att lägga dom pengarna på det, särskilt inte så nära slutet nu. Hade hb 81 idag hos BM. Jag har haft onda sammandragningar sen v27 oxå då jag låg inlagd 3 dagar för prematurt värkarbete. Sen med huvudvärk och en hemsk trötthet så tyckte BM inte jag skulle behöva gå längre. Men sommarläkaren tyckte annorlunda. Men fick en ordentlig hinnsvepning idag och tycker mig ha mer ont ikväll än innan. Men säkert falskt alarm. Nästa vecka är vanliga läkaren tillbaka, hoppas hon tänker annorlunda! :)

• DuJag

Vad har du för värde? Betalar du dosen själv? Lycka till!

• Nuttis79

Jag fick Ferinject 2 ggr i våras och betalade 200 spänn ena gången å den andra var gratis (pga högkostnadsskyddet)
    Man ligger/sitter på en brits i ca 45 minuter medans droppet verkar. Efter första droppet gick jag från dödstrött-bara trött. Efter andra gången kanske jag blev piggare men nu känner jag mig trött igen....å ändå var det bara någon månad sen jag fick det senaste.
    Men det kanske e något annat som gör en trött.

• MaLi81

Spänannde, då har du säger bebis hos dig snart=) Hoppas det sätter fart redan i natt!! 

Mitt värde ligger på 88, och jag mår ok. Vill egentligen inte ta droppet, dels pga att det är dyrt (kostar över 2000, men det går på högkostnadsskyddet så max 1800) och dels för jag ändå mår så pass bra. Men läkarna propsar på att de vill att mitt hb är högre vid förlossningen om det blir komplikationer,, Har iallafall bokat tid nu, ska dit på torsdag..men jag hoppas bebis kommer inan dess så jag slipper.

Svar på tråden Nån som fått Ferinject?