• FuckedForLife

Hur vanligt är det med människor som lever över sina tillgångar?

Jag har sett endel på lyxfällan och tanken slog mig då.  Hur vanligt är det med människor som lever över sina tillgångar?  Gör du det?  Hur mycket har du i skulder? Hur många krediter har du? Och vilka krediter är det som du använder?   

Diskutera fritt!

Till omröstningsfrågan:

Lever du över dina tillgångar?  Ska försöka att få med alla svar!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur vanligt är det med människor som lever över sina tillgångar?
  • FuckedForLife

Härligt att se att många sparar varje månad och inte har några krediter.  Även jag röstade på "Nej, jag sparar varje månad och har inga krediter."  Så än så länge ser det ut som att det vanligaste är att spara och inte har några krediter alls.  Men vi får se längre fram, hur det utvecklar sig.

• Rhoda Horswunce

Spenderar mer än jag får in, men tar av sparade pengar till detta. Har lån på ca 1 miljon. Inga krediter, endast ett amex som jag betalar hela summan på varje månad.

• Frontline

Räknas hus och billån med eller?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • FuckedForLife
    Frontline skrev 2011-08-06 16:20:10 följande:
    Räknas hus och billån med eller?
    Hmm. Är huslånet och billånet på kredit? Är det inte skillnad på ett lån och en kredit?` Om inte, så räknas huslånet och billånet in. Men annars så räknas det inte!   Glad
  • Rhoda Horswunce

Egentligen är alla lån krediter, men i dagligt tal menas väl småsaker (en tv, kläder, o.s.v) man köpt på avbetalning. Men jag räknade in bostads- och studielån när jag röstade, eftersom jag uppfattade det som att du gjorde skillnad på skulder och krediter i trådstarten ("Hur mycket har du i skulder? Hur många krediter har du?") och det står "skulder" i alternativen.

• tre guldklimpar

Verkar inte så vanligt med krediter men däremot så tror jag ganska många har väldigt höga bolån och lever på ett vis (kanske) över sina tillgångar.

• Fidelis ad urnam

Hur ska jag rösta?
    Vi sparar varje månad och går utöver det plus. Vi har krediter men inga som vi delbetalar utan vi betalar hela räkningen i slutet av varje månad (tillkommer då inga avgifter överhuvudtaget).
    Så?

• Fidelis ad urnam

röstade på Nej, Jag sparar varje månad, men har krediter.
    Vi har ju bolån och det är en kredit.

• Lilo82

Eftersom jag ser även bolånet som en kredit, så röstade jag på "Nej. Jag sparar varje månad men har krediter"

• Frontline
    FuckedForLife skrev 2011-08-06 16:29:59 följande:
    Hmm. Är huslånet och billånet på kredit? Är det inte skillnad på ett lån och en kredit?` Om inte, så räknas huslånet och billånet in. Men annars så räknas det inte!   Glad
    Fast du skrev ju "Hur mycket har du i skulder? Hur många krediter har du?"
    Skulder räknar jag som huslån/billån
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Hur vanligt är det med människor som lever över sina tillgångar?