• Xperia

viktigt att kunna montera babyskydd på barnvagn?

Hej,
    Kollar på en barnvagn där man inte kan montera fast ett babyskydd. Ni som har erfarenhet- hur viktigt är det att kunna det? Har ni haft stor nytta av det? Ni som inte haft det - har ni saknat det?

tack på förhand!

• Svar på tråden viktigt att kunna montera babyskydd på barnvagn?
  • MammaTove

Hade till sonen, och har nu insett att till nästa skiter vi i det.. Känns som om det fullkomligt kvittade..

• Fru Plommon81

Det hade varit lite praktiskt att ha just när barnet somnar i bilen och man ska in och handla och så. Men annars har jag inte saknat det, eftersom min son är född i december och jag inte hade velat ha honom i ett "oskyddat" babyskydd, utan gillade att kunna stoppa om honom ordentligt i hårdliften. Får man barn på våren/sommaren är det nog mer praktiskt.

• Lindreas

Äsch, med tanke på hur kort tid man använder babyskyddet så är det inte så himla nödvändigt. Om det är enda nackdelen med vagnen så tycker jag att ni ska köpa den. :)

• Eleator

Jag tror inte att det är superviktigt, men om man råkar ha en vagn där det går är det ju bara dumt att köpa ett babyskydd som inte går att montera på vagnen. 

• Kazeer

Jag har inte haft en vagn där jag kunnat montera fast babyskyddet och jag har inte heller saknat den funktionen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • EricaN81

Vi har inte det och har inte saknat det...sover han i babyskyddet när vi ska handla så gör han..ställer alltid det i kundagnen så är problemet löst..=)

• denimbee

jag har en emmaljunga city cross och älskar den vagnen. Nu är sonen 8 måander och börjar bli rätt så tung, så jag har faktiskt köpt en vagn där babyskyddet passar, en britax vigour 4+ ( köpte den på blocket för att det medföljde fästen till babyskyddet) Jag är supernöjd med vagnen och att man kan sätta fast babyskyddet, men det är egentligen först nu som det känns som att det verkligen behövs för det är nu han börjar bli tung att bära på, och samtidigt så är det ju snart dags att byta till bilbarnstol. Men vagnen är även super att ha som city vagn, så när jag inte använder babyskyddet längre så kommer jag att ha nytta av britax vagnen.

Jag har nu även sett att det finns en britax adapter till emmaljungas city cross också, men även om jag köpt den från början så hade jag nog inte använt den för jag är lite emot att ha små barn sittande i babyskyddet längre än nödvändigt.

• Lindreas

Denimbee, om han är åtta månader är det hög tid att byta till bilstol, förutsatt att han sitter någorlunda bra själv.

• denimbee
    Lindreas skrev 2011-08-06 20:32:32 följande:
    Denimbee, om han är åtta månader är det hög tid att byta till bilstol, förutsatt att han sitter någorlunda bra själv.
    han är inte så lång (67cm) (prematurbarn) och väger inte så mycket(ca 7800gr), vårt babyskydd räcker till 13kg och det är ca 15cm kvar tills han växer ur den... men vi tittar på bilstol....han sitter dock helt utan stöd och har nog gjort det i en månad eller så...
Svar på tråden viktigt att kunna montera babyskydd på barnvagn?