Varför blev jag tillfälligt förlamad efter narkos?
Jag har sett att det rör sig en del sjukvårdspersonal här, så jag tänkte chansa med att fråga här, då jag aldrig frågat någon sjukvårdspersonal om detta innan.
När jag var 12 opererade jag bort mina halsmandlar och vad jag vet är det inte direkt en svår operation. Ganska snabb och jag förmodar att man inte får en speciellt djup narkos? Hur som helst. När jag vaknade var jag förlamad från midjan och neråt. Jag kände inte min underkopp. Det dröjde nog nästan ett halvt dygn innan detta försvann och då var jag fortfarande väldigt svag i benen, minns att det var besvärligt att ta sig upp på toaletten.
Jag tror att jag som 12-åring inte reflekterade så mycket över faktumet att jag inte kände min underkropp. Jag tyckte det var hemskt märkligt, men det var mest ett konstaterande. Så konstigt, liksom. Jag vet inte ens om jag sa något till sköterskorna om det. Jag minns faktiskt inte.
Jag har dock aldrig hört att detta har hänt någon annan. Så vad är det som kan ha orsakat denna (ovanliga) biverkning hos mig?