Tar ej bröstet på kvällen; skriker hysteriskt och minskad produktion?
Jag har en fantastiskt fin kille på 2 månader som sedan 1 månad tillbaka tvärvägrat bröstet på kvällen.
Jag antar att han är trött trots att jag testat olika tider; det är som att självaste ställningen påminner honom om att det är kväll och att han minsan inte vill sova!
Han kan efter många om och men ta bröstet men då måste jag gå och gunga med honom och ha bröstet hängandes vid munnen. Han blir alltid hysteriskt ledsen, trots att jag vet att han borde vara hungrig, och trots att jag låtit pappan lugna ner honom så börjar han alltid om att gallskrika när han kommer till bröstet utan att ens försöka suga.
Jag introducerade ganska tidigt flaska som han tar bra; numer får han både mjölk och ersättning på flaska på kvällen och tidiga natten. Det känns som att produktionen snabbt minskade på kvällen just för att han hade så svårt för att äta. Jag försöker alltid först ge honom bröstet och när han väl får flaskan så äter han mycket.
Det här hysteriska gråtandet kan även inträffa på dagen och det känns som att han får svårare och svårare att äta från bröstet. Jag har en dålig rygg och kommer verkligen inte att orka "gå-amma" länge till.
Någon som känner igen sig och förstår varför han blir så jäkla förbannad när jag lägger ner honom i amningsställning? Han blir verkligen så arg som bara en bebis kan bli :/
Jag har även försökt att lägga honom "rätt", dvs med huvudet helt uppåt och benen nedåt men inte heller detta funkar.
Jag håller oftast bra koll på honom för att inte låta honom bli övertrött eller för hungrig, men det känns inte heller rätt att ge honom bröstet för han visar intresse själv eftersom han då oftast bara småsnuttar.
Känns så hemskt att ens lilla bebis ska måsta bli så hysteriskt ledsen varje dag, men jag vill verkligen försöka bibehålla mjölkproduktionen ett tag till....
Tips, förslag, råd och erfarenheter uppskattas! :)