• Anonym (Preferably)

Vad är en alfahanne vs betahanne

Är intresserad vad som kännetecknar män som kallas alfa-, betahanne
    Likleddes vad väljer en alfakvinna eller likleddes en betakvinna. För som jag ser det kan alla passa.

• Svar på tråden Vad är en alfahanne vs betahanne
  • Danitra

En Alfahane är enligt mig en störig man som tror att han är bättre än vad han är, tror att fysisk styrka är anledning nog för att ha makt. Som tror att han har ansvar för kvinnor han dejtar, är svartsjuk och kontrollerande.

En Betahanne är väl motsatsen. 

• Anonym

En Alfahane är en man många kvinnor vill ha. Oftast en man med framgång. En betaman är en man som är hemma och passar barnen medans hans kvinna åker på kryssning med vänninorna och får kuk av en alfahane.

Kvinnor har inga såda indelningar. Höns är höns.

• Anonym (rödBETA)

Jag har blivit en alfagrodd men hoppas att jag ska växa till mig och bli en riktig alfahanne Glad

• Anonym (hm)
    Anonym skrev 2011-08-08 13:23:33 följande:
    En Alfahane är en man många kvinnor vill ha. Oftast en man med framgång. En betaman är en man som är hemma och passar barnen medans hans kvinna åker på kryssning med vänninorna och får kuk av en alfahane.

Kvinnor har inga såda indelningar. Höns är höns.
    Haha. Jag kanske inte håller med men det var roligt skrivet.
  • Anonym (Preferably)

Roliga tolkningar men det lämnar mig fortfarande m frågetecken.

• Anonym
    Danitra skrev 2011-08-07 01:21:35 följande:
    En Alfahane är enligt mig en störig man som tror att han är bättre än vad han är, tror att fysisk styrka är anledning nog för att ha makt. Som tror att han har ansvar för kvinnor han dejtar, är svartsjuk och kontrollerande.

En Betahanne är väl motsatsen. 
    Nja. Grundidén är vi människor är flockdjur, och i varje flock finns det en 'Alfa' som andra 'Betas' följer. Så en 'Alfa' är helt enkelt en ledare, den där killen som alla gillar och kan få hela rummets uppmärksamhet genom att bara gå in genom dörren. De flesta som är 'Alfas' är det av naturen och det är inget de tänker på.

Dock så då vi kommit fram till att 'Alfas' får otroligt mycket mer sex än andra mer anonyma 'Betas' så sitter mycket människor och försöker lista ut hur man nu ska bli en 'Alfa'. Många försöker då ta genvägen att bara vara så dryga som möjligt, därför det är ett 'lätt' sätt att demonstrera sin 'självsäkerhet' och 'dominans', två av de mest tydliga dragen av 'Alfas'. Dock har dryghet och fysisk styrka ingenting egentligen med 'Alfa' att göra,
  • Anonym

#6 beskriver det hela rätt bra och som han skriver, killen. Det är bara en man som kan vara alfa.

Svar på tråden Vad är en alfahanne vs betahanne