• Luullis

Vilken typ av tofflor till förlossningen?

Ni måste hjälpa mig nu när jag får hjärnsläpp.

Vilken typ av innetofflor hade ni på förlossningen? Dom ska ta hål på mina hinnor så det kankse blir en aning blött(minns inte hur det var sist!?) vid fotnivån. Då vill man väl inte ha dyra sköna mjukistofflor.

Hur är det nu? Vad ska jag köpa? Barfota går inte men jag äger inga lämpliga tofflor heller..

• Svar på tråden Vilken typ av tofflor till förlossningen?
  • Delfinen

"Foppatofflor" hade jag (äkta kopior från Thailand, hahaha) - suveräna! :)

Älskade lilla tös - 090815
  • CoolJen

eller så tar du bara av dig tofflorna just när de ska ta hål på hinnorna
    fast det kan de väl även göra om du ligger ner?

• Luullis

Jo, jag kommer att ligga ner när det görs men måste upp och promenera igång ett värkarbete direkt efteråt, och då läcker det en hel del en bra stund... Fast det är klart...utan tofflor då kanske? Men det känns inte så skönt att promenera runt utan något på fötterna.

• Momalicious

Dom har väldigt billig tofflor med nån slags gummisula på Ikea, kostar typ 20 spänn. Bara att slänga efteråt ;)

• Cornette

Jag fick en jättebinda att ha på mig efter att de tagit hål på hinnorna så det blev inte blött. Var barfota också iofs, sambon snodde mina foppatofflor

• Papayia

Men då har du ju bllöjan på Men köp ett par fuskfoppa, de kan du ha på dig i dushen också om du inte vill stå på golvet...

• Luullis
    Cornette skrev 2011-08-07 08:50:06 följande:
    Jag fick en jättebinda att ha på mig efter att de tagit hål på hinnorna så det blev inte blött. Var barfota också iofs, sambon snodde mina foppatofflor
    Det hade jag också sist men det var ingen idé att ha den eftersom att det läckte ändå. Det behöver ju inte göra det denna gång men man vet ju aldrig
  • Luullis

Äsch vilken höna jag gör av en fjäder! Kom på att jag köpte nya tofflor i två storlekar större än vad jag har i vanliga fall(mina fötter är svullna som sjutton!) och dom kommer jag ändå inte kunna ha ute sen, dom kan jag ha där inne och kasta dom efteråt. Ska satsa på att köpa några nya fina mjuka att lulla runt på BB i sen istället.

• CoolJen
    Luullis skrev 2011-08-07 08:57:46 följande:
    Äsch vilken höna jag gör av en fjäder! Kom på att jag köpte nya tofflor i två storlekar större än vad jag har i vanliga fall(mina fötter är svullna som sjutton!) och dom kommer jag ändå inte kunna ha ute sen, dom kan jag ha där inne och kasta dom efteråt. Ska satsa på att köpa några nya fina mjuka att lulla runt på BB i sen istället.
    Fast du har väl de sexiga trosorna och den lilla smidiga bindan på dig?
  • moruppgren

Köp inga dyra tofflor, det kan läcka mycket trots 'blöjan'. Jag glömde mina tofflor så min mamma åkte och köpte, jätte fina dyra i ull. Dom blev genomblöta då vatten bara rann. :D Jag skulle nog säga att det är bättre att satsa på ett par varma, sköna strumpor om du fryser och köra på Foppa. :)

• Luullis
    CoolJen skrev 2011-08-07 09:00:55 följande:
    Fast du har väl de sexiga trosorna och den lilla smidiga bindan på dig?
    Jo, men sist räckte inte det och BM torkade golv hela tiden
  • ehjartam

Vanliga flipflop fungerar kanske också, nya på ex H

• önskas3

Hahaha.......... Pling,dagens i landsproblem ;)
    De tog hål på mina hinnor också,men då fick jag ju en binda så jag blev aldrig så blöt. Jag hade bara vanliga tjocka strumpor på mig =)

• Luullis
    önskas3 skrev 2011-08-07 12:09:48 följande:
    Hahaha.......... Pling,dagens i landsproblem ;)
    De tog hål på mina hinnor också,men då fick jag ju en binda så jag blev aldrig så blöt. Jag hade bara vanliga tjocka strumpor på mig =)
    Det var ju det som var problemet sist: Jag läckte som en galning trots bautablöja och sexiga nättrosor. BM torkade pölar överallt.... men absolut är det ett i-landsproblem haha! Måste ha något attg fokusera på den sista tiden!
  • Curcuma

Intersports badtofflor hade jag med mig.... funkade utmärkt

• vattenkanna

Tänk bara på att pröva tofflorna innan du åker till förlossningen ifall du köper dom ett tag innan. jag glömde att prova mina igen och fötterna hade svullnat så mycket under veckorna som gått sen inköpet så jag fick inte på mej tofflorna när det var dags att föda.

Svar på tråden Vilken typ av tofflor till förlossningen?