• fjonkan

Blir så trött på mig själv!!!!!

Planerat i flera veckor att köpa ny säng. Nu skulle vi ha en 160cm och extra hög hade vi bestämt. Beställde och fick hemlevererat enligt alla konstens regler. Då går sängj'''''ln inte uppför trappan. Det hade vi ju inte tänkt på!!!! Sågade ned en vägg i trappen men fick ändå inte upp den. Fasiken va klantigt gjort av oss,blir så trött på mig själv en sån gång.

Så nu har vi delat av det stora vardagsrummet med draperier och gjort tillfälligt sovrum där i stället i väntan på nästa lön. Då köper vi 2st 80cm sängar som går att få upp. Frågan är väl om det går att sälja 160cm-sängen?? Det är väl ingen som vill ha en sån stor otymplig sak med min vanliga otur.

(Ville bara få vräka ur mig detta.)

Jag är faran som lurar i natten.....
  • Svar på tråden Blir så trött på mig själv!!!!!
  • La Lola

Men...går den inte att lämna tillbaka?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • fjonkan

Nix för jag hade så bråttom att plocka av emballaget:(

• La Lola
    fjonkan skrev 2011-08-07 10:54:52 följande:
    Nix för jag hade så bråttom att plocka av emballaget:(
    Jaha o den går inte att lämna tillbaka då...okej, förstår problemet.

Men jag tror säkert att den går att sälja!
    Släng ut den på Blocket NU!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • amalie79

Ja precis, läggut den på blocket innan du använt den så är det inga problem att sälja den!

• Novallie

du kan inte ens montera ner sängen till mindre delar och få in den då? även om kanske blir svårt med madrassen men resten? Eller få upp den via någon balkong eller liknande om ni har det?

H född 091017
  • fjonkan

Sängen jag inte får upp är själva resårmadrassen så det går inte att montera isär tyvärr. Vi ska idag testa ett jättelångt fönster i trappväggen. Det blir till att stå på 2 stegar och försöka få upp den och in i trapphuset liksom...

• lillgarden

Klart den går att sälja. Vi har en 160 säng och madrass. Inte alla som bor med trappa ju :)

Annars lycka till med fönstertestet!

• Novallie

Mät fönstret innan att det går vore jobbigt inse att det inte funkar när ni står där på stegarna

H född 091017
  • fjonkan
    lillgarden skrev 2011-08-07 11:09:06 följande:
    Klart den går att sälja. Vi har en 160 säng och madrass. Inte alla som bor med trappa ju :)

Annars lycka till med fönstertestet!
    Tack:)
    Novallie skrev 2011-08-07 11:09:50 följande:
    Mät fönstret innan att det går vore jobbigt inse att det inte funkar när ni står där på stegarna
    Jo jag kommer att mäta flera gånger på alla hålls om går för att vara säker denna gången. Annars blir det Blocket sen.
  • Novallie
    fjonkan skrev 2011-08-07 11:15:17 följande:
    Tack:)
    Novallie skrev 2011-08-07 11:09:50 följande:
    Jo jag kommer att mäta flera gånger på alla hålls om går för att vara säker denna gången. Annars blir det Blocket sen.
    Önskar dig all lycka till! Vore så trist och behöva sälja på blocket bara för att man inte tänkte på trappen. (vilket man normalt sätt inte skulle tänkt på själv heller, bara att möbln får plats där man tänkt sig)
    H född 091017
  • fjonkan

Ja retligt är det men eftersom vi sågade ned en bit vägg så blev det nya tapeter i hallen och det är positivt i alla fall.

• lillgarden
    fjonkan skrev 2011-08-07 11:31:09 följande:
    Ja retligt är det men eftersom vi sågade ned en bit vägg så blev det nya tapeter i hallen och det är positivt i alla fall.
    Man ska alltid leta potsitiva bitar i allt!! :)

Lycka till nu!
  • Houdini

Vi slapp göra den missen, för när vi flyttade in i vårt hus stod det en säng kvar i sovrummet på ovanvåningen som var 120 cm, vi hade tänkt köpa en 160 säng vi också, och vi fick inte ut den utan att slå sönder den. Och vi väntade tack och lov med att köpa nya möbler tills efter vi hade flyttat.

• fjonkan

Vi lyckades få upp sängen via balkongen igår. Vår lycka är total:))

• Novallie
    fjonkan skrev 2011-08-08 09:38:02 följande:
    wheei!!! hoppas ni inte ska flytta de närmsta tio åren! Då blir det och mecka ut med sängen igen...
    H född 091017
  • fjonkan
    Novallie skrev 2011-08-08 09:48:51 följande:
    wheei!!! hoppas ni inte ska flytta de närmsta tio åren! Då blir det och mecka ut med sängen igen...
    Hahahahahaa tänkte på det igår men det är ett annat problem då....
  • lillgarden
    Så skönt! NJUT nu av sängen och att ni klara det!
  • Houdini

Vilken lycka !! Vi kan inte göra så för små fönster här är max 90cm och då får vi trixa i trappan ;;)
Svar på tråden Blir så trött på mig själv!!!!!