Min 6-åring verkar må illa på morgonen, fler som känner igen sig???
Min son satt för en veckan sen och åt frukost och efter någon tugga av mackan och typ ett juiceglas kom han till mig och sa att han måste kräkas. Han hann precis fram till toaletten innan allt kom upp.
Dagen efter drack han bara juice och kunde inte äta något mer för han sa att det kändes som han skulle kräkas. Han gick och provade men inget hände. Nu en vecka senare har han hållit på lika dant varje frukost. Bara druckit och sagt att han inte vill ha något mer. Han har dock inte sagt att han vill kräkas men man har sett på honom att han inte nästan kan vara kvar vid matbordet och se åt maten.
Han är väldigt svår att få ur något konkret och säger att han mår bra fast man ser att han inte gör det.
Jag känner mig jätteorolig över att det ska vara något allvarligt. Samtidigt verkar han pigg i övrigt och andra tider på dygnet verkar det inte vara något problem att äta.
Kan han ha låst sig kring kräkningen så att han känner ett obehag över just frukosten eller vad tror ni andra?
Är det någon som varit med om nåt liknande och hur kommer man ur detta ifall ni andra oxå tror att det kan vara en låsning som gör att den första kräkningen framkallar obehag just runt frukosten???