• decemberbarn2010

Välter blomkrukor!

Kanske inte riktigt än, men det är en tidsfråga. Behöver tips från krypa & gåerfarna föräldrar... Våra fönster är låga, fönsterbrädorna där vi har blomkrukor är placerade på bara 60cm höjd, så när lillkillen på 7 mån får för sig att börja gå/klänga på möbler känns nedrivna blomkrukor och gråtande barn garanterat. Alltså, någon ute där som haft samma problem? Finns det någon form av spärrar, skydd el annat som hindrar barnet från att nå och riva ned krukor på fönsterbrädan, eller är det bara att rensa bort all blommor därifrån? Tacksam för alla tips

• Svar på tråden Välter blomkrukor!
  • älskarlivet81

Vi har rensat bort allt sådant vår dotter når nu, kanske lite av bekvämlighetsskäl också, för då behöver vi inte jaga henne dygnet runt

• strojes

Vi har en låg fönsterbänk i vardagsrummet och när barnen var små plockade jag bort allt där och lät de leka vid bänken med sina grejer. Bänken är dessutom ganska djup så då blev det säkert extra roligt att leka där.
    Nu är de två minsta barnen 3,5 år och jag har för ett tag sedan "tagit tillbaka" fönsterbänken och ställt blommor där igen.

• Loth

Vi har också låga fönsterbänkar och har tagit bort blomkrukorna. Har dem istället på hyllor och höga stabila bord som de inte når eller kan välta men blommorna kan ändå stå i ljuset. Min son tror att blommorna är sallad så det får vara såhär ett tag!

Svar på tråden Välter blomkrukor!