VARNING! Ni som ger Nestle barnmat!
BRÅDSKANDE!
För alla föräldrar här: Nestle ber alla att returnera alla BANANA BARNMAT som löper ut 2012, eftersom de kan innehålla glas. Streckkod 7613033089 73.
BRÅDSKANDE!
För alla föräldrar här: Nestle ber alla att returnera alla BANANA BARNMAT som löper ut 2012, eftersom de kan innehålla glas. Streckkod 7613033089 73.
Var inte det bara ett rykte? Eller står det på Nestles hemsida nu?
Herregud... Det här får mig att absolut vilja laga all mat själv till mitt kommande barn. Bra att du varnar, jag puffar så att fler ser detta!!!
Gäller Frankrike....
Var har du läst detta?
Varningen gäller burkarna som säljs i Frankrike.
www.hoax-slayer.com/nestle-banana-baby-food-recall.shtml
Det här kunde man läsa på deras sida:
Kort analys
Varningen kommer från en äkta minns, men i sin nuvarande form är det vilseledande och felaktiga. Det är sant att Nestle Frankrike frivilligt har återkallat ett visst parti av "P'tit Pot" banana barnmat som en försiktighetsåtgärd på grund av möjliga krossat glas föroreningar. Dock är problemet begränsat till ett parti och påverkar en produkt som säljs enbart i Frankrike. En andra, ännu mer felaktig, inkarnation av meddelandet ändrar företagets namn från Nestle till Gerber. Gerber är ett USA-baserat dotterbolag till Nestlé, men har något samband med detta Nestle Frankrike minns.
Varför sprida sånt här? Läs så ser ni ju tom att det är åt skogen översatt (dvs troligen inte sant)...
Jag fick det på facebook
På Facebook ropar folk varg stup i ett. Ett gott råd är att alltid vara kritisk. I detta fall, gå tex in på Nestlés hemsida och kolla. Står det inget där så är det inte sant...
Ja allt som står på Facebook måste ju vara sant???
Varför ska det vara så jävla svårt att ta reda på fakta innan man forsätter rulla bollen??
Förbannat klantigt av Kim...
Tyvärr så är det ju ofta så att mindre intligenta personer tror på allt skit som kastas ut på facebook
och måste sprida skiten vidare...
Om man googlar på det så får man fram att det var mat från spanien som hade skickats till frankrike och gällde bara frankrike.
"The company has insisted that such product is sold only in France, so that no other market is affected."
Det finns människor som använder sig av wikipedia som källa men att använda facebook, gör mig verkligen ledsen.
Det är fler som gått på det där....
tänk om folk var källkritiska innan de spred allt vidare.....
www.familjeliv.se/Forum-3-39/m60338917.html
Jag pratade precis med Kjell Critique, och han hade vissa invändningar i frågan.
Okej TS, jag blev nästan orolig där!! Puh!
Fan va taskigt att antyda att ts är korkad. Hon blev rädd och ville vara snäll och varna andra. Alla har vi ngn gång agerat för fort, var inte dumma!