• nykomlingen2

Bra Flyttkartonger?

Var har ni köpt bra flyttkartonger?

IKEA, Rusta etc?

Vilka är bäst och vilka går sönder?

• Svar på tråden Bra Flyttkartonger?
  • Miss Obsessive

Vi har använ Ikeas kartonger i två flyttomgångar nu och de skulle alldeles säkert hålla även för fler flyttar Glad

• Frontline

Banankartonger från nån av affärerna där vi bor, gav sist 2 kronor styck för dom...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mymlan L

Instämmer med banankartonger -. för lättare saker. En hel låda med böcker kan bli för tung. Dessutom är banakartongerna utan hel botten - en cirka tio cm stor kvadrat i mitten av lådan går rakt igenom. Precis som på ovansidan. En bit hård papp som täcker botten och läggs i lådan får den däremot väldigt stabil.

Hos mig kostar banakartonger från affären ingenting. Inte heller andra kartonger som de har fått varor i. Men det gäller att vara ute i mycket god tid och att ringa och fråga efter lådor varje dag. Jag föreslår att man har kontakt med flera mataffärer samtidigt, för att få tag på så många kartonger man vill ha. Gratis, vill säga..

Paprikakartonger är mindre men väldigt stabila.

Jag undrar också om det inte vore lönt att kontakta butiker som säljer andra varor, tex teknik och datorer. De kartongerna brukar vara väldigt bra och hålla för stor belastning.

• Mannagrynsgröt

Shurgards lådor, de håller många flyttar är sköna att bära och är stabila att stapla.

• Lindreas

Vi använde från Rusta sist, de tycker jag är skitbra!

• Frontline
    Mymlan L skrev 2011-08-09 10:48:36 följande:
    Hos mig kostar banakartonger från affären ingenting. Inte heller andra kartonger som de har fått varor i. Men det gäller att vara ute i mycket god tid och att ringa och fråga efter lådor varje dag. Jag föreslår att man har kontakt med flera mataffärer samtidigt, för att få tag på så många kartonger man vill ha. Gratis, vill säga..
    Banankartongerna kostar egentligen inget hos oss heller men dom brukar säga på den ena affären att du kan ju stoppa i 2 kronor för varje karton i en ensamlingsbössa som står i kassan, insamlingen brukar gå till barncancerfonden...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • 3barnsfarsan

Banankartonger innehåller insektsgift.
    Annars kan man ju hyra flyttlådor av plast. Dom håller bättre och så blir man av med dom efter flytten. 

Svar på tråden Bra Flyttkartonger?