Hur skaffar jag en egen hemsida med adressen.SE
Ja som rubriken lyder, jag vill skaffa mig en egen hemsida/blogg/nöjessida. Vill alltså ej gå genom någon bloggportal utan ha en egen adress. Någon som vet?
Ja som rubriken lyder, jag vill skaffa mig en egen hemsida/blogg/nöjessida. Vill alltså ej gå genom någon bloggportal utan ha en egen adress. Någon som vet?
Du får köpa en domän och sedan tror jag att man på tex blogg.se kan skriva en blogg men sedan använda sin egna domän.
du får köpa dig en plats på en webbhotell, och sen köpa dig en adress..
Hjälp redan svar :) Ok, men hur gör man då? Vadå portal eller webbhotell? Hur gör man, vad kostar det och hur fort går det :) Ni verkar ju veta en hel del
Webbhotel.... Vilket är det bästa, största där då. Aldrig ens hört ordet innan :)
Om det är som jag tror (vilket inte alls är säkert ) och det räcker med att bara ha en domänadress så kostar det ca en hundring per år. Jag har Binero till mitt företag men då har jag också webhotell och jag tycker att Binero fungerar bra.
Binero, googlar på det. Har du en hemsida då? Som man kan göra vad man vill själv på?
Tittade lite, man kanske skulle kontakta ett företag som hjälper en men då blir det ju genast dyrt. Skulle vilja ha en hemsida där jag även bloggar om produkter jag använder i min vardag och vill profilera utåt. Dyrt var det ju inte i alla fall med webbdomäner eller vad det hette.
Ett domännamn kan du peka på 6 olika sätt, beroende på leverantör så kan olika av dessa pekare användas. Hos One.com så kan du tillexempel inte ändra namnservrarna på ett domännamn och dom kräver även att du har webbhotell hos dom.
Personligen köper jag mina domänamn hos Loopia då de inte låser domännamnen på något sätt och deras support är snabba att svara och ge hjälp.
Hmmmm, mycket att ta in :) Kommer fundera lite på hur och vad jag vill under kvällen. Det enda jag vet om bloggar är att jag tycket om det upplägget/uppstaplingen med rader om datum osv som är på Fokis sida. Rent och snyggt på något sätt
skicka en länk så kan jag kolla lite på vad du skulle behöva
Ok, om man tittar lite snabbt på sidan så verkar det vara en wordpressinstallation,
vid kontroll i källkoden hittas följande:
Det ska jag absolut göra, djupt imponerad av de uppgifter du kunde utläsa som för mig lika gärna kunde varit på kinesiska.
Tack för svar och tips
Skaffa wepsida