• midnightstorm

Ditt bästa knep mot halsbränna?!

Får hemsk halsbränna emellanåt och ibland är det så illa att det känns som om jag ska kräkas. Värst är det på kvällarna...
    Nu vill jag ha alla knep, häxtrix och husmorskurer som Ni känner till för att lindra/bli av med detta elände...

Kram (v.23+3)

• Svar på tråden Ditt bästa knep mot halsbränna?!
  • uniMog

Mandel
    kex
    undvika sura saker
    undvika fet/stekt mat

läkemedel:
    link
    gaviscon

• Änglatuss

Gaviscon,
    Novalucol,
    Samarin,
    Loka,
    Små små mål,
    låta bli fet och stark mat

har själv inte fått de

• Jacobsson

Novalucol, losec, filmjölk, yougurt, sitta/ligga med huvudet högt o sova.

• Lotta80

Jag har en hemsk halsbränna, och det enda som funkat för mig är birkabonat. En tesked med ett glas vatten och det blir oftast bättre inom en halvtimme.
    Har provat alla läkemedel på apotelet, men inget har som sagt funkat...

• Månefrost

Jag har fått graviditetsdiabetes och har slutat äta socker. Halsbränna och svettningar försvann!

• 1malle

Mjölk...lägger sig som en hinna i magen...lindrar under några timmar...

• Milpi

Jag tycker Gaviscon i drick form är överlägsen. Undvik att äta efter typ sex på kvällen, fungerar för mig.

• Jennski

har hört att rå potatis ska funka

• 1malle

Tar oxå gaviscon flytande...hade tabletterna förrut men jag kväljdes av dom...tvi vale för dom...

• lollan82

nötter....
    sa min bm
    och kolsyrat vatten

• promenadflickan

losec är det bästa tycker jag!!

mjölk ibland om det är av den lindriga sortens halsbränna

• magdalena 80

Rennie funkade för mej under förra graviditeten o funkar den här gången åxå. Det ska vara de med mintsmak, de andra får jag kväljningar av.

• Carrisma

Rennie är klart bäst! Prova den!Hade en otrolig halsbränna i slutet av grav. å det funkade väldigt bra med Rennie då..!

• andypandy

gaviscon e ju bra men fy såå äckligt ! Men det tar jag varje kväll. undviker söta saker , fick sluta helt med läsk ! Mjölk dricker jag på natten när jag måste upp pga halsbrännan. a fil dricker jag också. ingen stark mat. ingen choklad !! Vilken jul det blir utan choklad och julmust ! Suck............................................

• midnightstorm

Tack alla snälla hjälpredor!!
    Nu ska det iväg och handlas!!
    Kramar och god jul

• MosterI

Undvik kaffe, te, paprika, vitkål, majs, tuggummi, choklad, lök, vitlök, juice, läsk plus fet och stark mat som kan ge gaser, halsbränna och sura uppstötningar.

Svar på tråden Ditt bästa knep mot halsbränna?!