• Väntarochlängtar

Linas matkasse, Saras matkasse, Middagsfrid .. osv osv.. Vilken bäst? Sämst? Motivera..

Alla dessa matkassar man kan köpa nu.. Bra tanke tycker jag som är totalt fantasilös i köket. Har provat Linas matkasse och det fungerade bra, mkt fräscha råvaror "men" ingen bra "barnmat" - inte för mina kräsna barn i alla fall

Nu ska jag prova Saras matkasse..Ska provas Linas matkasse en gång till också..

Vad har du för erfarenhet av alla dessa matkassar? 

Bäst? (varför?)

Sämst ? (varför?)

Dela gärna med dig av goda recept också om du vill

• Svar på tråden Linas matkasse, Saras matkasse, Middagsfrid .. osv osv.. Vilken bäst? Sämst? Motivera..
  • Frontline

Nopp men jag tror många handlar sin egen mat utan att beställa hem dyra matkassar...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Shibby 78

Tycker det är jättebra med dessa företag. Vi har testat middagsfrid nu i några månader. Har 5-dagars kassen varannan vecka. Kul att testa nya recept och en del nya livsmedel som man aldrig skulle använt själv.
    Inga e-ämnen i deras kassar, man lagar allt från grunden och det är nyttig och hälsosam mat med mycket grönsaker.
    Dessutom är det skönt att få maten hemlevererad och slippa skriva listor och storhandla emellanåt
    Är supernöjd, men nu ska vi testa något annat bara för att jämföra.
    Ica har "billiga veckan" kasse som kostar 499 kr så vi tänkte byta till dom och jämföra lite,

Kan med andra ord inte säga vilka som är bäst eller sämst ännu

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Väntarochlängtar
    Frontline skrev 2011-08-07 17:33:55 följande:
    Nopp men jag tror många handlar sin egen mat utan att beställa hem dyra matkassar...

Fast sååå dyrt är det inte... Vad kostar 5 dagars mat en vecka för dig och din familj?

Matkassarna är bra för oss som är fantasilösa och varierar mellan köttbullar, fiskpinnar och köttfärssås

• Väntarochlängtar
    Shibby 78 skrev 2011-08-07 19:05:07 följande:
    Tycker det är jättebra med dessa företag. Vi har testat middagsfrid nu i några månader. Har 5-dagars kassen varannan vecka. Kul att testa nya recept och en del nya livsmedel som man aldrig skulle använt själv.
    Inga e-ämnen i deras kassar, man lagar allt från grunden och det är nyttig och hälsosam mat med mycket grönsaker.
    Dessutom är det skönt att få maten hemlevererad och slippa skriva listor och storhandla emellanåt
    Är supernöjd, men nu ska vi testa något annat bara för att jämföra.
    Ica har "billiga veckan" kasse som kostar 499 kr så vi tänkte byta till dom och jämföra lite,

Kan med andra ord inte säga vilka som är bäst eller sämst ännu
    Mina grannar har haft Middagsfrid och var också nöjda..
  • Frontline
    Väntarochlängtar skrev 2011-08-07 23:08:43 följande:

Fast sååå dyrt är det inte... Vad kostar 5 dagars mat en vecka för dig och din familj?

Matkassarna är bra för oss som är fantasilösa och varierar mellan köttbullar, fiskpinnar och köttfärssås

Kostar väl i snitt max 50:- om dagen om vi äter hemma för 3 personer...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Shibby 78
    Frontline skrev 2011-08-08 05:19:45 följande:
    Oj, vad bra att kunna hålla matkostnaden på 350 kr i veckan! Måste bli under 2000 kr varje månad då. Jag är absolut inte så ekonomisk, vi ligger på ca en tusenlapp i veckan. Vad äter man då? Du får gärna komma med tips om du orkar/vill.
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • V P E

Nog tycker jag 500-600 :-- för fem dagars middag är ganska dyrt... det är ju bara fem mål mat.
    Man kan ju inte jämföra det med vad en veckas mat med frukost, lunch, middag och kvällsmat kostar.
    Fyra såna där matkassar (20 mål) per månad=2400 spänn. Vår mat kostar kanske runt 4000 totalt per månad...

• Väntarochlängtar
    Frontline skrev 2011-08-08 05:19:45 följande:
    Undrar också vad ni äter då... Är "impad" av alla som kan hålla nere matkostnanden.
Svar på tråden Linas matkasse, Saras matkasse, Middagsfrid .. osv osv.. Vilken bäst? Sämst? Motivera..