• star67

KONSTGRÄS matta eller en annan matta till barnrum som täcker hela rumet??

undrar var kan man hitta en matta som man kan köpa per m jag behöver ca 3m bred och 3m längd, vill att mattan täcka nästan hela rummet. barnen brukar sova utan täcke/ filt och det brukar rummet vara lite för kalt på vinter bor på första våning.

så tänkte att en såna tunna mattor skulle bli bra och det är lätt att städa.

finns på rusta nu för halva priset men de är för lite finns inte störe. någon vet om en annan stans som säljer billigt??

www.rusta.se/konstgras_120x200_cm_cp62101027.html

• Svar på tråden KONSTGRÄS matta eller en annan matta till barnrum som täcker hela rumet??
  • Frontline

På Bauhaus finns det sådan matta som är 4 meter bred, köpte det till mitt altangolv...
    Finns i färger grön och grå..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • La Lola

Varför inte en helt vanlig heltäckningsmatta?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • star67

oj denna bli bättre www.bossesmattor.se/indexheltack.htm  men kanske lite för dyrt?!

La Lola skrev 2011-08-07 15:45:50 följande:
    Varför inte en helt vanlig heltäckningsmatta?
    du menar en vanligt matta?? kanske lite bättre med en sådana att man tvätta m.m. + att man kan ha andra små mator som passar i deras rum.
  • star67
    Frontline skrev 2011-08-07 15:44:05 följande:
    På Bauhaus finns det sådan matta som är 4 meter bred, köpte det till mitt altangolv...
    Finns i färger grön och grå..
    vad kostade där?? per m²?? finns inte i min stad Bauhaus men vi åker snart till stockholm kanske passar på och köpa en på vägen hem eller där.
  • La Lola
    star67 skrev 2011-08-07 15:50:04 följande:
    oj denna bli bättre www.bossesmattor.se/indexheltack.htm  men kanske lite för dyrt?!du menar en vanligt matta?? kanske lite bättre med en sådana att man tvätta m.m. + att man kan ha andra små mator som passar i deras rum.
    Ja en vanlig heltäckningsmatta ja.
    De går ju att tvätta de också.....o finns i olika färger.....
  • Frontline

Kommer inte riktigt ihåg vad den kostar men tror det var runt 50 kronor kvm för den med lite nabbar på undersidan och nån 10 billigare för den utan...

Hittar den inte på deras hemsida nu den har funnits med vet jag...

• star67
    Frontline skrev 2011-08-07 15:54:59 följande:
    Kommer inte riktigt ihåg vad den kostar men tror det var runt 50 kronor kvm för den med lite nabbar på undersidan och nån 10 billigare för den utan...

Hittar den inte på deras hemsida nu den har funnits med vet jag...
    ja dem har slutat sälja online i somras när jag skulle ha köpt till altanen, men jag tror dem andra som är lite mjukare passar bättre än den KONSTGRÄS.
    hade dem andra modeller också såna mjuka som man kan använda inomhus?? för att konstgräs passar bättre utomhus.
  • star67
    La Lola skrev 2011-08-07 15:52:54 följande:
    Ja en vanlig heltäckningsmatta ja.
    De går ju att tvätta de också.....o finns i olika färger.....
    ja men svårt och hitta en så stor i önskade färge+ att de är dyra också.
  • Queenie70

Skulle satsa på en helt vanlig tunn matta i heltäckningsmodell helt enkelt.

• La Lola
    star67 skrev 2011-08-07 16:09:49 följande:
    ja men svårt och hitta en så stor i önskade färge+ att de är dyra också.
    Vad är det för slags mattor du länkat till då?
    www.bossesmattor.se/indexheltack.htm

En heltäckningsmatta beställer man ju exakt mått på......
  • Frontline

Fast åker ni förbi ett Bauhaus så gå in och kolla, dom hade ju andra typer av mattor med i 4 meters bredder och det blir med säkerhet billigare en att handla i ett mattvaruhus...

• star67
    Frontline skrev 2011-08-07 17:02:41 följande:
    Fast åker ni förbi ett Bauhaus så gå in och kolla, dom hade ju andra typer av mattor med i 4 meters bredder och det blir med säkerhet billigare en att handla i ett mattvaruhus...
    ja vist ska göra där blir säkert billigare.
  • Denisees

Jag söker också sådan matta, i ljusrosa färg. Men blir det inte lätt smutsigt då? måste man inte städa oftare:/ 
    Har hört att om man inte har så mycket småsaker då kommer inte damm och sånt snabbt? är det sant?

Svar på tråden KONSTGRÄS matta eller en annan matta till barnrum som täcker hela rumet??