• Anonym

Vad lägger ni i en "kram" i mail???

Hej
    Undrar vad ni lägger för betydelse i "kram" i slutet av ett mail. har en "vän" aldrig uttalat något annt men det finns vibbar. Nu gjorde jag så dumt att jag skickade mail till honom ang något helt annt, väldigt oskyldigt, och skrev kram ------ MEN jag skickade det till hans hem mail. Det är ingenting men tänk om jag sätter honom i knipa. Visst kan man väl skriva Kram som avslut utan att det skulle betyda något??!! Förstår ni mitt fåniga dilemma??

• Svar på tråden Vad lägger ni i en "kram" i mail???
  • Danbala

Ehm.

"tänk om jag sätter honom i knipa"

En knipa blir det ju bara om han har en hemskt svartis partner som snokar i hans mail, och isåfall hade den partnern kunnat få ett "hej, hoppas vi ses snart igen" till ett tecken på otrohet och hela konkarongen. Gemene, sansade människor tror jag överlag ser en Internetkram ungefär som ett "hej", med lite mer vänskap i.

Så tror jag!

• Helene33

Jag skriver alltid kram i slutet till mina vänner är det väldigt nära vänner kan jag även skriva puss

• Julias mamma

En kram skulle nog kunna ställa till det lite grann, för en misstänksam flickvän.... ...

Däremot om man skriver kram kram....så låter det skämtsamt...förstår du vad jag menar?

• Anonym

Jag skriver alltid kram i slutet av ett mail, både till mina tjej- och killkompisar, behöver absolut inte betyda något!

• Silverflarn

Jag skriver alltid kram, tom puss i bland. En kram är väl väldigt oskyldigt?

• hobnob

En kram är en kram och är något man ger bl a sina vänner!
    Som några skrivit tidigare...har han en enormt svartsjuk flickvän så kan det kanske ställa till trubbel, men inte i "normala" fall.

• Anonym (TS)

vad skönt, det var min första spontana tanke men skönt att fler tycker som jag då kanske jag kan vara lugn och fortsätta ha en varm och bra relation med honom!!!

• Kami74

Oroa dig inte för det...jag skriver alltid kram i mina mail och brev...har inte haft någon som missuppfattat det ännu. Om någon gör det, är det de som är överkänsliga!

• lillälva

Håller med, skriver ofta kram i slutet av mail, sms osv till tjej- som killkompisar.
    Blir man svartis på en kram (på papper eller i verkligheten) är det nog dax att ta sig en funderare på tilliten i förhållandet!

• Myran22

Jag avslutar alltid mail, sms & msn-chat med Kram till mina vänner. Killar eller tjejer, singlar eller upptagna, jag gör alltid så.

• Anonym (TS)

Hej och tack för svar!!

Fick ett svar med mycket värme i idag!! Skönt, vill inte på något sätt äventyra vår vänskapsrelation!!

• Cinnalinna

"kram" tycker jag är en grej man skriver till vänner - inte något man kan bli svartsjuk över - tycker du kan känna dig lugn

Svar på tråden Vad lägger ni i en "kram" i mail???