• Anonym

Är det svamp eller? Lactal balans?

Jag har ställt frågan till Barnmorskorna här på FL men inte fått svar, men antar att det måste finnas några kloka själar bland er "vanliga döda" här också
    Kopierar texten:

Jag har sen några månader haft lite rikligare flytningar. Det blir liksom som en slemmig sträng på pappret när jag torkar mig. Men jag har inte några andra besvär som dålig (fisk-liknande) lukt eller så. Visst kan det, efter en hel dag, lukta nåt men inte starkt, som det kan när det är svamp (har haft det förut) och ingen klåda, inte keso-liknande.
    För ca 2 månader sen lämnade jag cellprov och då kommenterade barnmorskan att jag hade lite smågrynig flytning men hon tyckte inte att det var nåt jag behövde behandla.

Jag har fortfarande problem med den jämförelsevis rikliga flytningen. Om det skulle vara svamp -  hur länge kan den hålla i sig om man inte behandlar?  Nu har det ju varit såhär runt 3 månader kanske.
    Den slemmiga strängen är tjock, seg/slemmig i konsistensen, inte grynig, och kanske lite åt det ljusgröna hållet, annars typ vit kanske.

Kan jag behandla med nåt, vad isåntfall? Svampmedel? Lactal balans? 

• Svar på tråden Är det svamp eller? Lactal balans?
  • Anonym

Svamp kan hålla i sig hur länge som helst även om man behandlar. Det är den bistra sanningen.

Fast det vete katten om det är svamp du har, men en lactalkur gör väl knappast någon skada i alla fall, till skillnad från svampmedel som irriterar slemhinnorna.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-07 19:08:21 följande:

Svamp kan hålla i sig hur länge som helst även om man behandlar. Det är den bistra sanningen.

Fast det vete katten om det är svamp du har, men en lactalkur gör väl knappast någon skada i alla fall, till skillnad från svampmedel som irriterar slemhinnorna.

Hm, ajdå... men det luktar ju inge äckligt, kliar inte och flytningen är slemmig.

Tror du att det är svamp eller?
    Vad hade du valt - lactal eller pevaryl? 
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-07 23:28:44 följande:
    Hm, ajdå... men det luktar ju inge äckligt, kliar inte och flytningen är slemmig.

Tror du att det är svamp eller?
    Vad hade du valt - lactal eller pevaryl? 
    Pevaryl hade jag bara tagit om jag var säker på att det var svamp. I ditt fall så varken kliar det eller luktar så det verkar ju inte så troligt.

Ärligt talat så hade jag nog knappt ens reagerat om jag råkat ut för samma sak som du. Jag antar att mängden flytningar kan variera över tiden, lika väl som det kan vara olika för olika personer.

Testa du lactal om du känner för att behandla på egen hand. Ta inte svampmedel innan du vet att där faktiskt finns någon svamp att ta död på!

Det finns massor av trådar här på fl om hur man får en bra balans i underlivet, för att undvika att svamp och otrevliga bakterier kan få fäste. Leta gärna upp dem! Där finns massor av bra information.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-08 13:26:54 följande:
    Pevaryl hade jag bara tagit om jag var säker på att det var svamp. I ditt fall så varken kliar det eller luktar så det verkar ju inte så troligt.

Ärligt talat så hade jag nog knappt ens reagerat om jag råkat ut för samma sak som du. Jag antar att mängden flytningar kan variera över tiden, lika väl som det kan vara olika för olika personer.

Testa du lactal om du känner för att behandla på egen hand. Ta inte svampmedel innan du vet att där faktiskt finns någon svamp att ta död på!

Det finns massor av trådar här på fl om hur man får en bra balans i underlivet, för att undvika att svamp och otrevliga bakterier kan få fäste. Leta gärna upp dem! Där finns massor av bra information.
    Mm nä förvisso.... 

Nä kanske inte, men just eftersom den där barnmorskan vid cellprovet reagerade (men inte tyckte att det var nåt att behandla iofs) och jag hade tänkt på det både innan och framför allt nu efter så.. jag ska på ytterligare en gynekologisk undersökning nästa måndag och det känns inte så kul att vresa och ha världens flytning där Obestämd sen känns det inte helt fräscht rent allmänt heller.

Jag ska kika efter trådar. Jag tycker jag sköter mitt underliv bra iaf rakar inte utan klipper "ansar" lite ibland. Tvättar aldrig någonsin med tvål, antingen bara vatten eller lite olivolja. 
Svar på tråden Är det svamp eller? Lactal balans?