• Pandamamma

Frank

Tidigt i graviditeten valde vi ett namn som vi båda tycker jättemycket om: Frank.
    Vi har kallat bebisen så hela tiden i magen. Sen läste jag att det var ett "trend-namn" och ett av de namn som ökar mest procentuellt just nu. Varje person vi nämner namnet för har en bekant vars barn fått samma namn; alltså alla känner nån som känner nån osv.
    Till saken hör också att vi får rätt negativ respons på namnet, många verkar tycka att det är direkt fult och folk drar sig inte för att säga det. Våra föräldrar protesterar högljutt!
    Detta har förtagit rätt mycket av den positiva känslan vi hade från början. Namnet har liksom blivit lite "förstört" för oss.
    Vi har valt namnet efter en resturang i New York som vi var på när vi var nykära och hade inte en tanke på att det skulle vara så poppis.
    Hur ska vi tänka nu? Gå på den första positiva magkänslan, eller tänka om.
    Jag har inget emot vanliga namn, men är lite rädd för att välja ett "trendigt" namn.
    Ytterligare en aspekt är att bebisens storebröder har helt andra sorters namn, men de har inte samma pappa. Tycker ni att det spelar någon roll?
    Hoppas på konstruktiva svar :)

• Svar på tråden Frank
  • evil eye

Frank är inget namn jag hade valt till mina söner, men det är ett namn som ni gillar och som betyder något för er!
    Vad era vänner och föräldrar tycker ska ni inte bry er om! Det är erat barn som dom egentligen inte har något med att göra överhuvudtaget!

Det är ni som väljer, ingen annan!!! Men det är bara min åsikt....     

• bebinsmamma

Jag älskar Frank!! Vi hade också valt det, fast nu blev Frank en Eira istället. Men kanske får hon en lillebror nån gång :)

Håller med om att ni ska välja vad NI tycker är fint. Be andra att hålla sina åsikter för sig själva, det är ert barn, dom får (och kommer att) vänja sig vid namnet ni väljer.

• AgnesMH

Kör på Frank ni, tycker det är coolt. :) Det är även en väldigt bra låt med Kent. :)

• Hallonmopeden

Tycker namnet är coolt. Det är ju ni som bestämmer!

• Pandamamma

Jadå! Vi har många förslag. Det lustiga är att alla övriga namn på "listan" är mer traditionella och vanliga.
    Vi återkommer ofta till Axel och Arvid. Superfina namn men så otroligt vanliga.
    Jag gillar namnet Vide men bllivande pappan gillar det inte. Samma med Ture.

Storebrödernas namn innehåller båda bokstäverna "v", vilket gör att jag gärna skulle hitta ett sånt namn. Vi hade länge Valdemar på vår lista men fick veta häromdagen att en släkting valt det namnet till sitt nyfödda barn, så då gick det bort :(

• spöke
    Pandamamma skrev 2011-08-08 12:05:46 följande:
    Jadå! Vi har många förslag. Det lustiga är att alla övriga namn på "listan" är mer traditionella och vanliga.

Storebrödernas namn innehåller båda bokstäverna "v", vilket gör att jag gärna skulle hitta ett sånt namn. Vi hade länge Valdemar på vår lista men fick veta häromdagen att en släkting valt det namnet till sitt nyfödda barn, så då gick det bort :(
    Om ni gillar Frank bäst, så tycker jag att ni ska välja det. Är ni osäkra, så kör en namnrunda till och skriv ner alla namn ni gillar och diskutera.

Namn med "V" i kan du söka efter på:
    www.vallingtrasket.se/finnanamnindex.html > Avancerad sökning
  • laref
    Pandamamma skrev 2011-08-08 12:05:46 följande:

Frank är tufft :)

ett namn med V i som jag men inte mannen gillar är Valter
  • calnaneas

Frank är superfint!! Gillar det skarpt, men inte sambon... Vår son heter Levi och jag tyckte det kunde vara fint ihop med Frank....

Kör på magkänslan, Levi var verkligen inte poppis det heller bland släkten... suck. Men nu är han en solklar Levi <3

Svar på tråden Frank