Pengarna är en stor stressfaktor, så jag förstår dig verkligen. jag väntar på pengar från FK sedan Maj månad. Trots tydliga papper från läkare m.m skulle dom ha nya intyg ja dom är dryga!!
Jag har varit sjukskriven största delen sedan jag bev sjuk. Har nu fått ett städjobb där jag kämpar mig igenom 8-10 timmar i veckan. Mer orkar jag inte. Men får du hjälp av sambon är det GULD! Förklara för honom. Min hjälper till mycket. Han har en bra lön så vi klarar det precis. För min del spelar det inte någon roll med kostomklägg men vet många som de har hjälpt mycket för. Du är inte känslig för laktos? Det blev jag och har en helt laktosfri kost nu.
Min sambo vet att jag måste sova mycket tex, det gör att jag orkar dagen bättre, så efter jobb sover jag alltid 2 timmar. Jag orkar inte annars. Försök att äta små måltider ofta, och dricka mycket. Ät extra vitaminer.
Försök att få en sjukskrivning nu under alla undersökningar och allt. Be läkaren skriva TYDLIGT och faktiskt lite överdrivet hur sjuk du är. För mig hjälper det att få vara sjukskriven under de värsta perioderna eftersom man kan slappna av. Under den tiden kan du också testa med maten osv vad du mår bättre/sämre av.
Lycka till och fråga gärna om det är något du vill veta/undrar.