• Anonym (orolig)

Finns det fler som ibland får brun/svart-mens?

Lite äckelvarning, men finns det fler som får brun/svart-klumpig mens ibland?
    Vissa menscyklar är det normal, röd och "tunn" mens och jag blöder cirka 3-5 dagar. Men de flesta menscyklar är mensen inte klarröd utan mer svart/brun-klumpig. Blääää.... Någon som vet vad detta kan bero på?

• Svar på tråden Finns det fler som ibland får brun/svart-mens?
  • Anonym

Min blir brun-svart när jag inte har så riklig mens. Tror att när den börjar avta så "stannar" blodet kvar, eller inte har så bråttom ut, och då blir den liksom "gammal" och mörknar. Vet inte riktigt om du fattar vad jag menar. Kan inte förklara på ett annat sett.

• Anonym

jag har ofta det för jag har typ ingen mens o då blir det den färgen på det...

• Red drum

Japp! Har suttit still i bil i sex timmar och nu när jag reste mig för att gå kom det väl igång så när jag var på toa hade det koagulerat lite. Tror det blir så vid stillasittande.

• Hanna36

Att mensen blir mörk beror helt enkelt på att blodet levrat sig... inget konstigt eller onormalt...

~ Mamma till 3 goingar ~
  • mimmzzzan

hej!
    jag använde tampong i dag och när jag skulle dra ut den var den inte röd, den var brun och lite bruna klumpar på. va beror det på ? är det något fel?
    är jätte orolig så skulle betyda sjukt mycket om skulle svara 

Svar på tråden Finns det fler som ibland får brun/svart-mens?