• Bella75

Ont/ömt i örat när ni vaknar? Vanligt?

Kan ibland vakna på morgnarna med ont i örat. Som att örat har blivit ömt på ett lustigt sätt. Det går över efter bara ett par minuter men är väldigt obehagligt. Kan tillägga att det är det örat jag har sovit på som brukat göra ont. Har inte kännt av detta innan jag blev gravid, men nu händer det ibland. Känner någon igen sig? Är detta ett vanligt sympton? (Är nu i vecka 34)

• Svar på tråden Ont/ömt i örat när ni vaknar? Vanligt?
  • Nathalie32

Ligger jag mycket på en sida så får jag rent ut sagt skitont "inne i örat",skum värk
    Men jag är inte gravid dock....

• Anna kaffekanna

Jag har haft precis samma sak! känns jätte konstigt o ibland är d jätte ont, hade ingen aning om att d kunde ha med grav att göra, lustigt :)Kanske d har nåt att göra med att man har mer vätska i kroppen o att örat liksom blir i kläm lite när man sover på d. Sen sover jag nog aldrig normalt så här mycket på sidan som nu annars. Gillar mest att sova på mage eller framförallt rygg, o då ligger man ju inte på örat på samma vis.

• Missboss

Så fick jag som icket gravid oxå, så jag anser det inte vara pga graviditeten.. Vaknade senast med det i morse och min gissning är att det beror på att man legat konstigt.

• 1malle

jag kan endast pga rygg o axel värk ligga på min högra sida när jag sover...
    Har jävulusisk värk i örat när jag vaknar...Klämskadat o ihop vecklat, alldeles rött ibland...

• Krambanan

hehe.. Vad lustigt, har precis samma problem och trodde bara det var jag

• Realmilla

ha ha jag har samma problem trodde jag var den enda....men tror att det är för att man sover på en sida typ hela natten....

• Äventyr

Jag har hela mitt liv bara kunnat sova på ena sidan, annars får jag superont i örat och huvudvärk.

• Pape

Jag har ocksa detta! Jag trodde att jag var pa vag att fa oroninflamation, for jag ar sa dar kontigt fuktig inne i orongangen ocksa... Och de onda sitter lite inne i orat och inte bara utanfor...

• Kokos Kajsa

En till! Har också haft funderingar på öroninflammation. Det liksom känns som vätska i örat och gör ont inne i. Nu när jag tänker efter så stämmer det med att det är det örat som jag sover mest på. Ja ja, slutar väl förhoppningsvis då när mini tittar ut.

• Fredrika1

Nar jag var gravid var det likadant for mig... Det blir nog ett tryck pa orat nar man ligger pa samma sida hela tiden...

• huldra29

precis så har jag måste vika örat på konstigt sätt är i v 33

• Det blåa huset

Vilken tråd!
    Jag har oftast ont i mitt högra öra när jag sovit på det och kan ibland börja gråta för att det känns för j*kligt. Det är värre nu sen jag blev gravid och det dumma är att om jag ligger på vänster sida ökar ischiasen. Moment 22!

• Neko

Har hänt mej sedan jag blev gravid fast jag är bara i v 13 :P

• StinaLisa

Dom flesta gravida ligger nog mycket mer still under sömnen än man gör normalt, och då blir ju stackars örat rätt hårt ansatt. Själv föredrar jag av någon anledning att ligga på vänster sida, men av detta är örat så ömt så jag måste lägga mig på höger stundtals. Tack och lov kan jag också ligga på rygg fortfarande (nu v32+3), förstått att många inte kan det.

• Nikhita

Haha! Vad kul, jag har också haft ont i örat när jag legat i sängen.. vecka 37+0 nu

• Sessis

Samma sak för mig..fast jag kunde få det ibland innan jag blev gravid..
    Hade det senast igår när jag vaknade och det gör skitont!

Svar på tråden Ont/ömt i örat när ni vaknar? Vanligt?